۴۴ سال افتخار/ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور:

شهادت مرگ تاجرانه است/ ملت ایران هر ساله در دهه فجر عهد و عزم را تجدید می‌کند

«قاضی‌زاده هاشمی» شهادت را مرگ تاجرانه دانست و گفت: شهدا موفق‌ترین تجار عالم هستند که حیات دنیوی را با ثروت عظیم ابدی عوض کردند و امیدوارم ادامه دهنده راه آنان باشیم.
کد خبر: ۵۷۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴ - 02February 2023

ییبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس  از بیرجند، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امروز(پنجشنبه) در مراسم مهمانی لاله‌ها در قطعه یک گلزار شهدای بیرجند، اظهار داشت: هر سال دهه فجر را با ادای احترام به محضر امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی آغاز می‌کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: پاسداشت امام راحل به معنای بیعت هر ساله با بنیانگذار انقلاب اسلامی است که بگوییم ما از این مکتب و انقلاب حفاظت می‌کنیم و جوانان ما این را به خوبی اثبات کرده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: برنامه‌ها و مراسم‌های دهه فجر انقلاب اسلامی پیامی به دشمنان است که ما مأیوس، پشیمان و خسته نشده‌ایم و بیشتر از گذشته آمادگی داریم و جان‌های زیادی در طلب شهادت آماده فداکاری‌اند و قلب‌های زیادی به عشق شهادت می‌تپد چون عروج، سعادت ابدی و کمال انسانیت را در شهادت می‌بینیم.

قاضی‌‍زاده هاشمی مطرح کرد: در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله پس از بعثت پیامبر اسلام (ص) مجاهدان زیادی از اولیای الهی تلاش کردند اما امام خمینی (ره) بعد از معصومین توانست زیر پرچم اسلام و اهل بیت (ع) یک جامعه مدنی و حکومت دینی و الهی را ایجاد کند.

وی تبیین کرد: هنر امام خمینی(ره) این بود که توده‌های مختلف مردم را به میدان و صحنه آورد و با وحدت حول کلمه «الله»، «لا اله الا الله» و نفی هرگونه استبداد و تسلیم در مقابل غیرخدا، مردم را جمع و تبدیل به ید واحد کرد و مردم هم با دست خالی در مقابل رژیم زورمند تا دندان مسلح پهلوی که از پشتیبانی قدرت‌های جهانی شرق و غرب برخوردار بود، ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه سال‌ها بعد از امام راحل شاهد توطئه‌ها و فتنه‌های فراوانی از سوی دشمنان بودیم اما ملت ایران در هر دوره به میدان آمد و مردم با قلبی آغشته از حب امام خمینی(ره) این فتنه‌ها را با هر رنگ و بوی سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی به شکست می‌کشانند، افزود: حتی جوانانی که امام را از نزدیک ندیده، کلام امام را نشنیده‌ و فجایع قبل از انقلاب را درک نکرده‌اند امروز در مسیر امام فداکاری می‌کنند و آماده ایثار و دفاع از انقلاب هستند.

قاضی‌زاده هاشمی مطرح کرد: شهدای انقلاب اسلامی در مسیر پیروزی انقلاب علیه استبداد و نیز شهدای ترور در مقابل جبهه انحراف و التقاط که سران اصلی انقلاب و روحانیت مبارز را خانه‌نشین کردند، ایستادند.

وی شهادت را مرگ تاجرانه دانست و اضافه کرد: شهدا موفق‌ترین تجار عالم هستند که حیات دنیوی را با ثروت عظیم ابدی عوض کردند و امیدوارم ادامه دهنده راه آنان باشیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی از ۱۳ کشور جهان اسیر داشتیم و بیش از ۳۸ کشور جهان از صدام حمایت اطلاعاتی و تجهیزاتی می‌کردند، گفت: اولین بار در تاریخ ۲۵۰ ساله خودمان در یک جنگ به پیروزی رسیدیم و نگذاشتیم وجبی از خاک وطن جدا شود.

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه جوانان ما با ایثارگری جان خود را فدا کردند اما نگذاشتند که این کشور به دست دشمن خارجی برسد، بیان داشت: مجاهدت‌ها همچنان تا به امروز ادامه دارد و این یک پیام روشن برای ملت ایران است که عزت و افتخاری و سرافزاری در چیست و چگونه می‌توان آن را به دست آورد و هم برای دشمنان ملت ایران پیام دارد که ملت ایران چگونه ملتی است و چگونه پای آرمان‌های انقلاب خود ایستادگی می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها