"آخرین وداع" وداع مادران با فرزندان شهیدشان را به تصویر کشید

نویسنده کتاب "آخرین وداع" گفت: آخرین وداع برادر شهیدم با مادرم بهانه ای شد که آخرین دیدارهای مادران جنگ را با فرزندانشان به تصویر بکشم.
کد خبر: ۵۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱ - 06November 2013

حسن شکیب زاده نویسنده کتاب "آخرین وداع" در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: به دنبال آشنایی مادران نسل امروز با فرهنگ عاشورایی، همچنین فرهنگ مادران مقاوم دوران جنگ دست به قلم برده و کتاب آخرین وداع را نوشتم که در آن خاطرات آخرین وداع مادران با فرزندان شهیدشان به تصویر کشیده شده است.

شکیب زاده افزود: معتقد بودم آخرین وداعهای مادران با پسرانشان حرفهای بسیاری را در خود جای داده است که میتواند برای نسل امروز مفید باشد و 72 دیدار به نیت 72 تن برای این کار انتخاب شد.

نویسنده کتاب «وصال یار» با اشاره به آخرین دیدار برادر شهیدش با مادرش گفت: هیچ گاه، آخرین وداع و دیدار مادر و برادرم از خاطرم بیرون نخواهد رفت، همچنین آخرین دیدار خواهرم با همسر شهیدش را خوب به یاد میآورم. همین بهانهای شد برای آغاز نوشتن کتاب آخرین وداع.

نویسنده کتاب «تلاش سرخ» تصریح کرد: یکی از جذابیتهای کتاب آخرین وداع را باید در حضور مادرانی جست و جو کرد که پس از مصاحبه و جمع آوری اطلاعات به فرزندان شهید خود پیوستند.

شکیب زاده در پاسخ به سؤالی که زیباترین وداع را در کدامین دیدار این کتاب باید جست و جو کرد اذعان داشت: وداع شهید صنعت کار با مادرش شاید قشنگترین وداع این کتاب باشد. چرا که هنگام جدا شدن به مادر خود گفته بود من تشنه و بدون سر، مانند سرور و آقایم، امام حسین (ع) شهید خواهم شد که پیکرش هم بی سر، اما سرافراز بازگشت.

گفتنی است، این کتاب به بیان خاطرات ۷۲ تن از مادران شهدا پرداخته است که دیدار آخرین خود با فرزندان شهیدشان را به تصویر کشیده است.

نظر شما
پربیننده ها