مدیر اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی خبر داد؛

آغاز ثبت تاریخ شفاهی رزمندگان خراسان شمالی

«بهرامی» گفت: پروژه ثبت تاریخ شفاهی رزمندگان خراسان شمالی در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آغاز شد.
کد خبر: ۵۷۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۶ - 11February 2023

آغاز ثبت تاریخ شفاهی رزمندگان خراسان شمالی«مژده بهرامی» مدیر اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بجنورد، اظهار داشت: پروژه ثبت تاریخ شفاهی رزمندگان خراسان شمالی از هفته جاری در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد.

بهرامی گفت: هشت سال دفاع مقدس ملت مسلمان ایران بیانگر صحنه‌های بی بدیل و تکرار نشدنی حماسه آفرینی‌ها و قهرمان‌هایی بود که به تعبیر امام خمینی(ره) به جز در برهه کوتاهی از صدر اسلام مشاهده نشده است.

وی بیان داشت: ضرورت دارد با روش‌های گوناگون در أحیا، حفظ و انتقال این دستاورد عظیم به نسل‌های حال و آینده پرداخته شود. در این میان تکیه به روش تاریخ شفاهی یکی از روش‌های بسیار با اهمیت می‌باشد حال برای جلوگیری از تحریف، نابودی و از بین رفتن این گنجینه‌های با ارزش و با در نظر گرفتن اینکه بسیاری از این افراد در حال گذران سال‌های پایانی زندگانی خویش هستند، شتاب‌دهی در راستای جمع آوری و باز آفرینی خاطرات این عزیزان از اولویت‌ها است.

مدیر اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: تا پایان سال جاری ۵۰۰ ساعت مصاحبه تاریخ شفاهی رزمندگان را أخذ و پس از تدوین و ویراستاری و در نهایت چاپ کتاب در اختیار کتابخانه‌های عمومی استان و کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس در سطح کشور قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها