مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

فرهنگ در اولویت دولت برای مردمی‌سازی/ درباره حجاب نیازمند حرکت عظیم فرهنگی و ترویجی هستیم

نیلی با تاکید براینکه بایستی فرهنگ در اولویت دولت برای مردمی‌سازی باشد، گفت: درباره حجاب نیازمند حرکت عظیم فرهنگی و ترویجی هستیم.
کد خبر: ۵۷۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۵ - 10February 2023

فرهنگ در اولویت دولت برای مردمی‌سازی باشد/ درباره حجاب نیازمند حرکت عظیم فرهنگی و ترویجی هستیم«میثم نیلی»، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه پرداختن به موضوع حجاب نباید با رویکرد غیرفرهنگی باشد، اظهار داشت: مقوله‌ی فرهنگ یک مقوله زنده و پیوسته با ابعاد ارتباطی انسانی در جامعه است.

وی تلاش دشمن برای حرکت دادن جامعه به‌سمت رویکرد غیرفرهنگی را مورد تاکید قرار داد و افزود: فرهنگ چیزی نیست که آن را بتوان یک موجود غیرزنده دانست لذا دشمن تلاش می‌کند جامعه ما را یک جامعه‌ی غیردینی جلوه دهد درحالی که ما باید تمام قوای جامعه را به‌سمت نور حرکت دهیم.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی تصریح کرد: برای آنکه بتوانیم جامعه را به‌سمت نور هدایت کنیم باید عناصر فرهنگی حس مبارزه داشته باشند؛ رهبر انقلاب فرمودند در جهاد تبیین و جنگ فرهنگی هرکسی با هر ابزاری مبارزه کند و این مبارزه شبیه به غربت جنگ بدر است.

نیلی فعالیت‌های فرهنگی را ضروری‌ترین بعُد پرداختن به حجاب دانست و تاکید کرد: درباره حجاب نیازمند حرکت عظیم فرهنگی و ترویجی هستیم و باید بستر محبت بین مردم در این راستا با ارتباطات چهره به چهره پررنگ شود چراکه ارتباط محبت‌آمیز مردم می‌تواند به ترویج حجاب کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: آن‌چیزی که رهبر انقلاب در تبیین اهداف و معارف دستاورد‌های اسلام و تشیع و انقلاب آن را به ما گوشزد می‌کنند، هم‌عهدی مردم در‌جهاد تببین است که مهم‌ترین عرصه مردمی‌سازی است.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی مردم در دوران دفاع مقدس را بی‌دلیل دانست و گفت: مردم در جنگ با حداکثر ایمان و اخلاص شرکت کردند و این نبرد نابرابر را به نفع اسلام به پایان رساندند در جنگ فرهنگی نیز اگر چنین عمل کنیم موفقیت‌های بیشتری خواهیم داشت لذا در فرهنگ باید جبهه باشیم و این فعالیت‌ها را همه‌گانی کنیم.

نیلی با بیان اینکه دولت سیزدهم انگیزه حمایت از فعالیت‌های فرهنگی را دارد، گفت: دولت انگیزه لازم برای مبارزه فرهنگی با دشمن را دارد و حرکت و سازماندهی‌ها مردمی می‌تواند بخشی از این جهاد باشد و باید فرهنگ در شعار دولت برای مردمی‌سازی در اولویت باشد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها