رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی:

لازمه تاریخ‌ساز شدن ملت ایران، تمسک به قرآن است

حجت‌الاسلام «ادیانی» گفت: اگر جامعه اسلامی ایران بخواهد بر مسیر نورانی خود به اهداف عالی برسد، راهی جز تمسک به قرآن و عمل به آن ندارد، بر همین اساس اگر بخواهیم یک ملت سرنوشت‌ساز، تاریخ‌ساز و الگو برای جهانیان باشیم، راهی جز تمسک به قرآن نیست.
کد خبر: ۵۷۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸ - 15February 2023

به گزارش دفاع‌‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ «سید علیرضا ادیانی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده‌های کارکنان و بانوان شاغل فراجا که در امروز در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکرم که در ماه رجب، ماه ریزش رحمت الهی و تقارن این ایام با بهمن ماه و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در کنار بارگاه ملکوتی امام هشتم هستیم.

وی ادامه داد: در این جمع نورانی که با قرآن کریم مأنوس هستند سخن گفتن دشوار است و اگر سخنی در این باب گفته می‌شود، در حقیقت به دنبال بیان جایگاه و شأن شما قرآنیان است، لذا همگان می‌دانیم ارزش و جایگاه قرآن چیست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی با اشاره به برپایی جشن‌های ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و حضور میلیونی ملت غیور ایران در راهپیمایی اخیر، گفت: یوم‌الله ۲۲ بهمن، سرآغاز عنیت یافتن قرآن کریم است، وصیت‌نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره)، فشرده قرآن کریم و روایات اهل‌بیت است، لذا اگر بخواهیم محتوای قرآن و روایات را دریافت کنیم، باید به وصیت‌نامه سیاسی الهی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مراجعه کنیم.

ادیانی افزود: اگر جامعه اسلامی ایران بخواهد بر مسیر نورانی خود به اهداف عالی برسد، راهی جز تمسک به قرآن و عمل به آن ندارد، بر همین اساس اگر بخواهیم یک ملت سرنوشت‌ساز، تاریخ‌ساز و الگو برای جهانیان باشیم، راهی جز تمسک به قرآن نیست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی بیان داشت: قرآن بنا بود انسان‌هایی در تراز حکومت اسلامی پرورش دهد، تا جامعه‌ای بر اساس قرآن و نظام سیاسی برآمده از قرآن ایجاد کند، لذا تا روزی که اداره اجتماع در کشورهای اسلامی بر اساس قرآن نباشد، ولو بهترین قرآن‌های جهان را چاپ کنند، آن جامعه قرآنی نیست و این کتاب آسمانی در آن جامعه مهجور است.

وی تأکید کرد: این دانش‌آموختگان قرآن کریم هستند که می‌تواند بار اداره جامعه را بر دوش بکشند، لذا اگر بخواهیم در فراجا نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی و جامعه قرآنی داشته باشیم، باید مجموعه کارکنان و خانواده آنان را، براساس نیاز و مقتضیات جمهوری اسلامی تربیت کنیم. قرآن‌ باید در برنامه‌های انتظامی، تعامل فرماندهان و زندگی خانوادگی کارکنان محور و هدایتگر باشد.

انتهای پیام/ عباس جهانتاب

نظر شما
پربیننده ها