مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

تقویت یادمان‌های شهدای گمنام، معنویت شهرها را ارتقا می‌بخشد

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: هر چه بیشتر یادمان‌های شهدای گمنام و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در این یادمان تقویت شود معنویت شهر و معارف شهید و شهادت بیشتر گسترش می‌یابد و این یادمان‌ها به کانون ترویج فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت تبدیل می‌شوند.
کد خبر: ۵۷۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴ - 25February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست هیئت امنای شهدای گمنام شهر ملک‌آباد با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا در شهرداری ملک‌آباد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: شهر ملک‌آباد مسیر ۴۰ ساله‌ای را که در جهت پیشرفت طی کرده مسیر خوبی بوده است.

وی افزود: با توجه به قرار داشتن شهر ملک‌آباد در مسیر جاده اصلی و حضور روزانه جمعی از زائران حضرت رضا علیه‌السلام در این شهر، ناسپاسی است که هنوز برای دو شهید گمنامی که نه سال مهمان شما هستند هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه درخشانی که ملک‌آباد در دروان دفاع مقدس داشته باید بزرگان شهر و مومنین دست به دست هم بدهند و یادمان در خور شأنی برای این دو شهید والامقام احداث کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: احداث یادمان شهدای گمنام شهر ملک‌آباد با محوریت هیئت‌امنا باید در دستور کار قرار گیرد و برابر تدبیر اتخاذ شده توسط معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی، ارائه و تصویب طرح یادمان شهدای گمنام تا بیستم اسفند، اجرای مرحله سفت‌کاری و سازه تا پایان خرداد ۱۴۰۲ و تکمیل و بهره‌برداری از یادمان‌ تا هفته دولت، پیگیری شود.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: هیئت‌امنای شهدای گمنام شهر ملک‌آباد با همت و اراده قوی، جلسات هیئت‌امنا را به صورت مستمر برگزار کنند تا ضمن تسریع در احداث یادمان شهدا، جهت برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی در راستای اهداف انقلاب اسلامی و فراهم‌سازی بستر برای حضور پرشور مردم در این یادمان، برنامه‌ریزی شود.

وی ابراز داشت: گرایش زیرساختی در حوزه احداث یادمان با محوریت بخشدار و گرایش نرم‌افزاری در حوزه برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت امام جمعه شهر ملک‌آباد باید دنبال شود که لازمه آن فعال شدن هیئت‌امنای شهدای گمنام شهر ملک‌آباد و نقش‌آفرینی آن‌هاست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: هر چه بیشتر یادمان‌های شهدای گمنام و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در این یادمان تقویت شود معنویت شهر و معارف شهید و شهادت بیشتر گسترش می‌یابد و این یادمان‌ها به کانون ترویج فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت تبدیل می‌شوند.

یوسفعلی‌زاده گفت: باید با احداث یادمان و فراهم آوردن بستری برای حضور قشرهای مختلف مردم و بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگی، قدردان نعمت حضور شهدای گمنام در شهر ملک‌آباد باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار