مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

انقلاب اسلامی منادی نجات بشریت/ پرچم جهاد و شهادت باید برافراشته بماند

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: در دوران انحطاط بشریت، انقلاب اسلامی منادی حرکت مبارکی شده که پرچمدار آن امامین انقلاب اسلامی، شهدا، ایثارگران و رزمندگان هستند و ما نیز باید به تکلیف خود در این عرصه عمل کنیم.
کد خبر: ۵۷۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ - 04March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان جوین به ریاست «علی سامقانی» فرماندار شهرستان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهارداشت: جهاد و دفاع در متن جامعه جاری است و نبرد بین حق و باطل هر روز جدی‌تر و فراگیرتر تداوم دارد. جغرافیای مبارزه گسترش بیشتری پیدا کرده است؛ آنچه ما بر سر دست داریم یک منطق زوال‌ناپذیر است؛ دشمن نیز به دنبال نفسانیات و تسلط بر اموال، نوامیس و سرزمین‌های بشر است، تصرف سرزمین‌ها نه برای هدایت مردم به سمت خداپرستی، بلکه برای قتل و غارت انجام می‌شود.

وی افزود: آنچه بر مبنای مأموریت برای ما تعریف شده، نشر ارزش‌های ماندگار دفاع مقدس و مقاومت در ساحت جامعه است. این مسئول با بیان اینکه در تقابل حق و باطل، اردوگاه انقلابیون و متدین به دنبال هدایت بشر و ممانعت از ترویج پلیدی و منکرات است، تصریح کرد: در این دوران انحطاط بشریت، انقلاب اسلامی منادی حرکت مبارکی شده که پرچمدار آن امامین انقلاب اسلامی، شهدا، ایثارگران و رزمندگان هستند و ما نیز باید به تکلیف خود در این عرصه عمل کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: در طول حیات انقلاب اسلامی یک روز بر جمهوری اسلامی بی‌دشمن و بی‌دشمنی نگذشته است اما به برکت جانفشانی‌های جامعه ایثارگری‌ ثابت قدم مانده‌ایم و دینی که بر عهده ماست. ادای این دین نه تنها مسئولین، بلکه آحاد جامعه و مستضعفین عالم که چشم امید به جمهوری اسلامی دوخته‌اند را شامل می‌شود.

یوسفعلی‌زاده گفت: ادای دین ما نسبت به حماسه‌سازان جاوید دفاع مقدس و مقاومت پایان‌ناپذیر است که برای ادای این دین وظیفه و مسئولیت فراوان وجود دارد. هر اقدامی که در قالب حرکت عظیم انقلاب اسلامی و مشخصاً بزرگترین ثمره آن یعنی نظام مقدس اسلامی، تحت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و با مدیریت مسئولین دلسوز جهادی انجام می‌شود مکلف هستیم آن را تقویت کنیم.

وی تأکید کرد: یکی از لایه‌های جهاد تبیین، تقویت عملکردها و امیدآفرینی است. دشمن به دنبال القا یأس و ناامیدی در جامعه و منصرف کردن مردم از حمایت از حرکت کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. همه ما وظیفه داریم در حد توان خود برای تقویت این نظام تلاش کنیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه امنیت یکی از بزرگترین نعماتی است که به برکت جانفشانی شهدا، ایثارگران و رزمندگان به دست آمده، گفت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه آحاد جامعه است. باید تلاش شود پرچم شهید و شهادت در بستر زمان برافراشته بماند که این مهم با هم‌افزایی، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های اثرگذار فرهنگی توسط دستگاه‌ها، ساختارها، تشکل‌های مردم‌نهاد و آحاد مردم محقق می‌شود.  

یوسفعلی‌زاده در ادامه بر تقویت دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان جوین توسط دستگاه‌های محلی و همچنین گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت تأکید کرد و احداث و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام شهرهای حکم‌آباد و نقاب را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی ضروری دانست.

در ابتدای این نشست اعضا ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان جوین به بیان دغدغه‌ها و پیشنهادات خود در این حوزه پرداختند.

حضور در یادمان‌های شهدای گمنام شهرهای نقاب، سلطان‌آباد و همچنین گلزار شهدای شهر شم‌آباد و ادای احترام به مقام شامخ شهدا از برنامه‌های سفر سردار یوسفعلی‌زاده به شهرستان جوین بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار