مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی مطرح کرد؛

ضرورت تولید آثار فاخر در حوزه‌های مستند، نمایش و پویانمایی با موضوع دفاع مقدس

«نصرپور» گفت: اقدامات صورت گرفته در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارزشمند و قابل تقدیر است اما عدم تولید آثار فاخر در حوزه مستند، نمایش و پویانمایی خلأیی است که در این حوزه احساس می‌شود؛ بر همین اساس باید با انسجام‌بخشی به ظرفیت‌ها در جهت تحقق این مهم گام برداشت.
کد خبر: ۵۷۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴ - 05March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «محسن نصرپور» مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی امروز با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی دیدار کرد.

محسن نصرپور در این دیدار در سخنانی اظهار داشت: اقدامات صورت گرفته در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی افزود: ترویج فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و مقاومت وظیفه ذاتی رسانه ملی است که در طول سال به‌عنوان اولویت دنبال می‌شود.

این مسئول تأکید کرد: باید با هم‌افزایی از ظرفیت‌های استانی و محلی در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت بهره برد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی ادامه داد: آنچه در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌عنوان خلأ وجود دارد عدم تولید آثار فاخر در حوزه مستند، نمایش و پویانمایی است که باید با انسجام‌بخشی به ظرفیت‌ها در جهت تولید آثار فاخر گام برداشت.

نصرپور تولید آثار فاخر با موضوع جهاد، مقاومت و شهادت در قالب‌های مختلف را برای غنای هرچه بیشتر کنگره 18 هزار شهید استان خراسان رضوی ضروری دانست.

نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک وظیفه همگانی است

در ابتدای این دیدار سردار یوسفعلی‌زاده در سخنانی به تشریح مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف پرداخت و ابراز داشت: تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس و یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان و همچنین تدوین دانشنامه دفاع مقدس جزو مأموریت‌های اولویت‌دار اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی است.

وی در ادامه با اشاره به میزبانی استان خراسان رضوی از پیکر 12 شهید گمنام دفاع مقدس در ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، گفت: پیکر مطهر این شهدای والامقام در هزار و 200 نقطه از استان حضور پیدا کردند و مورد استقبال گرم و پرشور مردم شهیدپرور استان قرار گرفتند. برنامه‌های تشییع و وداع با شهدای گمنام با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد که این حضور غبار فتنه‌ پاییز امسال را از ساحت جامعه زدود.

این مسئول تألیف کتاب، جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس را از دیگر مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برشمرد و یادآور شد: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت که در هفته دفاع مقدس به عنوان سومین سال با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد به یک سنت حسنه تبدیل شده است.

این مسئول ادامه داد: راه‌اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها به عنوان الگوی کشوری، یکی از ابتکارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است. این دفاتر با تکیه به ظرفیت پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان آتش به اخیتار منشأ اقدامات ارزشمندی در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح استان شده‌ است.

وی با اشاره به گرامیداشت 43 مناسبت ملی دفاع مقدس و مقاومت در طول سال، ابراز داشت: بحمدالله جلسات ستاد استانی گرامیداشت این مناسبت‌ها در طول سال برگزار می‌شود و همه دستگاه‌ها، ساختارها و تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس در حد توان خود نسبت به گرامیداشت این مناسبت‌ها اهتمام دارند.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: هم‌پوشانی و هم‌افزایی بین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و اداره‌کل صدا و سیمای استان برقرار است و همکاری‌های دوستانه در راستای اجرای مأموریت‌های مشترک با قوت جریان دارد. امیدواریم اداره‌کل صدا و سیمای استان نسبت به اجرای برنامه سالانه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که سال آینده بعد از بومی‌سازی به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود توجه ویژه داشته باشد.

این مسئول بیان داشت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در تلاش است تا این مأموریت مهم به یک وظیفه همگانی تبدیل شود و آحاد جامعه نسبت به ترویج فرهنگ دفاع مقدس و معارف این حماسه جاوید، نقش‌آفرینی کنند.

در این نشست معاونین صدا و سیمای استان خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه مأموریت خود، به بیان دغدغه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند.

در پایان محسن نصرپور از مدیریت‌های اسناد و مدارک و دانشنامه دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مدیریت‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار