مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی مطرح کرد؛

تجلی مبانی دینی در ارزش‌های دفاع مقدس

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: مأموریت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بر هم منطبق است چراکه در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مبانی دینی و ارزش‌ها مورد توجه هستند و این همان موضوعی است که ستاد در راستای ترویج معروف‌ها دنبال می‌کند.
کد خبر: ۵۷۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸ - 02March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مشترک سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و «مهدی رضایی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست به تشریح حوزه مأموریتی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی پرداخت و اظهار داشت: مأموریت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بر هم منطبق است چراکه در مأموریت‌های ما مبانی دینی و ارزش‌ها مورد توجه هستند و این همان موضوعی است که ستاد در راستای ترویج معروف‌ها دنبال می‌کند.

وی تأکید کرد: با توجه به انطباق مأموریتی دو مجموعه، باید ضمن درک همدیگر، در روند اجرای مأموریت‌های مشترک یکدیگر را یاری کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دستگاه‌ها و ساختارها باید نسبت به حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اهتمام داشته باشند و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ادارات کل نقش مطالبه‌گری در این حوزه را بر عهده دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: به دنبال آن هستیم تا با بهره‌گیری از سیره شهدا و حماسه‌آفرینان دفاع مقدس معروف‌ها را در جامعه گسترش دهیم؛ بر همین اساس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، ارزش‌های جهاد، ایثار، مقاومت و شهادت را سر دست می‌گیرد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مُبلغ معروف‌ها باشد.

یوسفعلی‌زاده در ادامه به ضرورت نقش‌آفرینی در جهاد تبیین اشاره کرد و بیان داشت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید پرچمدار جهاد تبیین باشند و مشترکاً در این جهاد نقش‌آفرینی کنند، البته ستاد در قالب اقدامات تبلیغی و آموزشی باید توجه ویژه‌تری به این عرصه داشته باشد.

لازمه توفیق در نشر معروف‌ها، نشر هر چه بیشتر ارزش‌هاست

در ابتدای این نشست، مهدی رضایی در سخنانی در خصوص حوزه مأموریتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی توضیحاتی ارائه کرد.

وی در ادامه ابراز داشت: آموزش، مهمترین مأموریت این ستاد است چراکه بوسیله کارگاه‌های آموزشی اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر تبیین می‌شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی تصریح کرد: هر چه قدر ارزش‌های دفاع مقدس با قدرت بیشتری در ساحت جامعه نشر پیدا کند ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در نشر معروف‌ها موفق‌تر خواهد بود. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها