مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

برافراشته ماندن پرچم جهاد و مقاومت، روحیه استکبارستیزی را تقویت می‌کند

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: دلیل همه تلاش‌هایی که برای برافراشته ماندن پرچم جهاد، مقاومت و شهادت صورت می‌گیرد این است که با تفکر کنار آمدن با ظلم و ظالم مبارزه شود.
کد خبر: ۵۷۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱ - 06March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، شورای اداری شهرستان جغتای به ریاست «ابوالقاسم ابراهیمی» فرماندار شهرستان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، اعضای این شورا و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس در فرمانداری جغتای برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: پاییز امسال به واسطه تحرکات شدیدی که از سوی دشمن، بدخواهان، ایادی منطقه‌ای، نفوذی‌های داخلی و افراد فریب‌خورده انجام شد شرایط خاصی برای کشور رقم خورد.

وی افزود: در این شرایط، لازم بود غبار فتنه از جامعه زدوده شود که حضور پرشور مردم در جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی و راهپیمایی ۲۲ بهمن، خط بطلانی بر ادعاهای واهی دشمن بود.

این مسئول گفت: دشمنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز از هر توطئه‌‌ای برای ساقط کردن انقلاب اسلامی استفاده کرده‌اند و در این مسیر هیچگاه ناامید نشده‌اند و برای تحقق این راهبرد خصمانه روز شماری می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: در مقابل هم، ملت ایران با پیروزی‌هایی که در عرصه‌های مختلف بدست آورده هیچگاه مغرور نشده بلکه تجربه‌ای به تجاربشان افزوده شده است.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: دفاع مقدس پس از هشت سال مقاومت ملت ایران اسلامی و نیروهای مسلح بدون واگذاری حتی یک وجب از خاک کشور به عنوان امتیاز به دشمن، به سرانجام رسید؛ این پیروزی باعث غرور ملت ایران نشد بلکه حرکت توفنده توام با فکر آن‌ها شتاب گرفت.

وی یادآور شد: همانگونه که دشمنان در دستیابی به اهداف خود ناامید نیستند امت حزب‌الله نیز مصمم‌تر از هر زمان دیگری پای کار هستند. لازمه تداوم این مسیر آن است که اهل جهاد و دفاع باشند.

این مسئول تصریح کرد: جهاد در راه خدا در متن جامعه جاری و باقی است، اگرچه دفاع مقدس هشت ساله به پایان رسیده اما جبهه دفاع از ارزش‌ها پیش روی ماست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: شر دشمن دفع نشده لذا برای دفع آن باید آمادگی‌های لازم کسب شود و از طرفی نباید اجازه داد کسی به ارزش‌ها و مبانی اعتقادی مردم توهین کند.

یوسفعلی‌زاده گفت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین مقاومت ستودنی ملت ایران اسلامی، گامی در جهت مقابله با توطئه‌های دشمنان است که باید نسبت به آن اهتمام داشت.

وی با بیان اینکه همه خدمتگزاران باید یک واحد باشند، تأکید کرد: همه کسانی که در ایران اسلامی زندگی می‌کنند با هر گرایش و سلیقه‌ای، مدیون جهاد مجاهدان و ایثار ایثارگران و خون شهدا هستند و لذا همه ما موظف هستیم ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت را ابتدا در زندگی خود الگوسازی کنیم و سپس در جامعه نشر دهیم و حماسه‌آفرینان آن را تکریم کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت فرهنگ مقاومت وظیفه آحاد جامعه است و همه ما خادم مشی و مرام شهدا هستیم.

وی ابراز داشت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید در بستر زمان در همه مکان‌ها جاری باشد تا مورد غفلت و یا فراموشی قرار نگیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: دلیل همه تلاش‌هایی که برای برافراشته ماندن پرچم جهاد، مقاومت و شهادت صورت می‌گیرد این است که با تفکر کنار آمدن با ظلم و ظالم مبارزه شود.

یوسفعلی‌زاده افزود: مادامی که مردم بر مدار جهاد، دفاع و مقاومت در برابر ظلم و ظالم حرکت کنند، سرافراز هستند و صاحب ارزش‌ها خواهند بود اما اگر در برابر استکبار کرنش کنند شرایط کشور به مراتب سخت‌تر از دوران طاغوت خواهد شد؛ چراکه در طول حیات انقلاب اسلامی نظام سلطه هر کجا خواسته اراده خود را بر مردم تحمیل کند آن‌ها تمام قد در برابر ظلم ایستاده‌اند و در میدان‌های مختلف پیروز شده‌اند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان جغتای، به تشریح مأموریت‌های دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها پرداخت.

این مسئول بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی را در راستای اجرای هرچه بهتر مأموریت‌های حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضروری دانست.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با کمک پیشکسوتان نیروهای مردمی و جوانان آتش به اختیار اداره می‌شود که منشأ اقدامات مهمی در این حوزه هستند و تجارب بسیار خوبی کسب کرده‌اند لذا انتظار می‌رود دستگاه‌های محلی دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را تقویت کنند.

در این نشست سردار یوسفعلی‌زاده ضمن قدردانی از تلاش‌های «یونس شرفی» مسئول پیشین دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان جغتای، «مهدی ناجی» را به عنوان مسئول جدید این دفتر معرفی کرد.

دیدار با پدر شهید «محمدصادق جغتایی» و جانباز دفاع مقدس «غلامرضا مقامی‌نسب» از دیگر برنامه‌های سردار یوسفعلی‌زاده در سفر به شهرستان جغتای بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار