مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

برخورداری از مفاهیم تربیتی ویژگی ممتاز خاطرات دفاع مقدس است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: برای اینکه جلو فریب نوجوانان و جوانان سد شود و به سمت ارزش‌ها سوق داده شوند باید خاطرات دوران دفاع مقدس که حاوی مفاهیم تربیتی است احصا، تدوین و به نسل جوان ارائه شود.
کد خبر: ۵۷۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷ - 07March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت مهدی (عج)، مراسم رونمایی از کتاب «امداد در خون و خردل» روایتگر خاطرات «جعفر غلامیان» که مصاحبه و تدوین آن را «مرضیه مختاری‌فر» انجام داده است با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «یوسف امینی» معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس امروز (سه‌شنبه) در کتابخانه امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: کلیات و نکات اساسی مختصر و محدود هستند هرچند به نوبه خود مهم و تعیین‌ کننده، هستند اما زمانی که جزئیات به مبانی پیوست می‌شوند و قرائن، شواهد، خاطرات، شنیده‌ها و دیده‌های افراد به کلیات ضمیمه می‌شود آن کلیات مفهوم پیدا می‌کنند و جذاب می‌شوند.

وی افزود: همه رزمندگان و کسانی که خدا را دیدند و خود را ندیدند یک سینه خاطره از روزهای حماسه دارند که مبنای هدایت است و تأسی به این مشی و مرام سعادت را به همراه خواهد داشت.

این مسئول ادامه داد: فرمانده معظم کل قوا تأکید دارند پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت خاطرات خود را بازگو کنند تا نسل‌های آینده از آن بهره‌مند شوند. خاطراتی که موجب هدایت، بشارت وخرسندی نسل‌های بعد از ما خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: هر یک از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت همچون راوی کتاب امداد در خون و خردل، تجارب ذی‌قیمتی از دوران دفاع مقدس دارند که باید بیان شود.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: دشمن در پاییز امسال با اغوای جوانان به دنبال دستیابی به اهداف خصمانه خود بود، برای اینکه جلو فریب نوجوانان و جوانان سد شود و به سمت ارزش‌ها سوق داده شوند باید خاطرات دوران دفاع مقدس را که حاوی مفاهیم تربیتی است احصا، تدوین و به نسل جوان ارائه کنیم.

وی گفت: خراسان از دیر زمان ادیبان چیره‌دست و نویسندگان موفقی داشته و آثار فاخری تولید شده که باز هم می‌تواند این مسیر ادامه پیدا کند و سندهای گویایی به یادگار گذاشته شود.

این مسئول تأکید کرد: نگذاریم میراث گرانبهای دفاع مقدس با رفتن ما دفن شود؛ بر همین اساس تا هستیم برای تولید آثار فاخر ادبی با موضوع حماسه جاوید دفاع مقدس تلاش کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: خراسان همانطور که در دوران دفاع مقدس نقش تعیین کننده‌ای داشت این ظرفیت را دارد که در تولید آثار ادبی پیشگام باشد.

جعفر غلامیان راوی کتاب امداد در خون و خردل نیز در این مراسم ابراز داشت: این کتاب در ۱۲ فصل و در ۲۳۷ صفحه تدوین شده است که ۲ فصل آن شامل خاطرات دوران انقلاب اسلامی است و ۱۰ فصل دیگر مربوط به حضورم در عملیات‌های مختلف و نقش بهداری رزمی خراسان در دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: با نگارش کتاب «امداد در خون و خردل» دو هدف را دنبال کردم. اولین هدف، آشنایی نسل جوان با دوران دفاع مقدس در شرایطی که فضای مجازی زندگی‌ها را به تصاحب خود درآورده، هدف دومی که دنبال کردم این بود که همرزمانم برای نوشتن خاطرات خود از آن دوران تشویق شوند و از طرفی این کتاب الگویی برای بهداری رزمی خراسان باشد.

در این مراسم راوی کتاب «امداد در خون و خردل» بخش‌هایی از این کتاب را قرائت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار