مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

تشکیل و فعال‌سازی هیئت‌امنای شهدای گمنام رونق‌بخش یادمان‌ها خواهد بود

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: هیئت‌امنای شهدای گمنام برای اجرای عملیات عمرانی و یا برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی در یادما‌ن‌های شهدای گمنام صرفاً نباید به ظرفیت‌های دولتی تکیه کند بلکه باید نسبت به برجسته‌سازی جنبه‌های مردمی از طریق استفاده از ظرفیت‌ واقفین و خیرین جهت تکمیل و اداره یادمان‌ها اقدام کند تا دو بخش دولتی و مردمی در این حوزه نقش‌آفرینی کنند.
کد خبر: ۵۷۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳ - 16March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به دنبال سفر حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و هیئت همراه در فروردین سال جاری به مشهدالرضا و تخصیص اعتبار جهت تسریع در تکمیل یادمان‌های نیمه‌تمام شهدای گمنام در سطح استان خراسان رضوی، به تازگی این اعتبار بعد از سیر مراحل اداری واگذار شده است، در همین راستا نشستی به ریاست سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و با حضور مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌ها در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی که دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها باید دائما به آن توجه ویژه داشته باشند این است که نسبت به شهدای گمنام که شأنی برای شهر و دیار ما شده‌اند غفلت یا تغافل صورت نگیرد.

وی تأکید کرد: باید با پرداختن به شأن، جایگاه و عظمت شهید، تکریم شهدای گمنام در جامعه نهادینه شود.

این مسئول با بیان اینکه شهید حق حیات بر گردن فردفرد جامعه دارد، افزود: جایگاه شهدا از همه بالاتر است و خداوند مدافع شهیدان است؛ بر همین اساس اگر ما از شهدا دفاع نکنیم، ناسپاسی است.

تشکیل و فعال‌سازی هیئت‌امنای شهدای گمنام رونق‌بخش یادمان‌ها خواهد بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی مطالبه از دستگاه‌ها و آحاد مردم نسبت به احداث و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام و اجرای برنامه‌های اثربخش توسط دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها را ضروری دانست و یادآور شد: با پیگیری‌های مستمری که صورت گرفته است در بسیاری از نقاطی که در دوره‌های قبل فاقد یادمان بوده‌اند بحمدالله به منظور احداث و یا تکمیل یادمان، گام‌های مؤثری برداشته شده اما با توجه به تأکید اولیای دین مبنی بر اینکه کار خیر باید به اتمام برسد لذا نباید این مأموریت مهم را قبل از تکمیل رها کرد بلکه باید به عنوان یک اولویت تا حصول نتیجه دنبال شود.    

سردار یوسفعلی‌زاده بیان داشت: اعتبار پیش‌بینی شده به ۳۰ نقطه از استان که میزبان شهدای گمنام هستند واگذار می‌شود که امیدواریم با تدبیر مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها این اعتبار مولد باشد و ظرفیت‌های دولتی و مردمی را به میدان بیاورد تا هر چه زودتر شاهد تکمیل تمام یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان باشیم.  

وی گفت: هیئت‌امنای شهدای گمنام در اداره مؤثر یادمان‌ها بویژه در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی دارای اختیار تام هستند لذا باید در تمام نقاطی که شهدای گمنام آرمیده‌اند این هیئت‌امنا تشکیل و فعال شود چراکه یادمان فاقد هیئت‌امنا با مشکل مواجه خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: هیئت‌امنای شهدای گمنام برای اجرای عملیات عمرانی و یا برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی صرفاً نباید به ظرفیت‌ دولتی تکیه کند بلکه باید نسبت به برجسته‌سازی جنبه‌های مردمی از طریق استفاده از ظرفیت‌ واقفین و خیرین جهت تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام و اداره‌ آن اقدام کند تا دو بخش دولتی و مردمی در این حوزه نقش‌آفرینی کنند.

تشکیل و فعال‌سازی هیئت‌امنای شهدای گمنام رونق‌بخش یادمان‌ها خواهد بود

این مسئول یادآور شد: یکی از دغدغه‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و شخص اینجانب در حوزه شهرستان‌ها، احداث و تکمیل یادمان‌های نیمه تمام شهدای گمنام است. امیدواریم با پیگیری‌هایی که از سوی دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها صورت می‌گیرد و تلاش‌هایی که دستگاه‌ها و ساختارهای محلی در حوزه عمرانی دارند، این مهم محقق شود.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: آرزوی قلبی ما این است که ۱۲۹ نقطه‌ خراسان رضوی که میزبان شهدای گمنام هستند به تعداد امامزادگان لازم‌التکریم استان افزوده شود تا محل حضور فرشتگان الهی، ملجأ بی‌پناهان و دارالشفای مؤمنان باشد.

در این نشست سرهنگ «علیرضا رضایی» مدیر مهندسی و امور یادمان‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سخنانی در خصوص چگونگی واگذاری اعتبار تخصیص داده شده برای هر شهرستان توضیحاتی ارائه کرد و در ادامه به سوالات مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌ها در این حوزه پاسخ داده شد.

در ابتدای این نشست سرگرد پاسدار «مجتبی نیازی» مدیر هماهنگی امور شهرستان‌های اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در سخنانی بیان داشت: تعیین تکلیف برای احداث و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام مورد تأکید است که باید براساس زمانبندی مشخص شده از سوی معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی با این توضیح که در ۳۳ نقطه از استان که یادمان‌های شهدای گمنام در دست احداث است باید حداکثر تا سوم خرداد این یادمان‌ها تکمیل و به بهره‌برداری برسد، اقدام شود.

وی با اشاره به همایش تصویری دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌ها که به ریاست معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی و با حضور فرمانداران برگزار شد بر اجرای مصوبات همایش فوق تأکید کرد.

تشکیل و فعال‌سازی هیئت‌امنای شهدای گمنام رونق‌بخش یادمان‌ها خواهد بود

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار