وصیت‌نامه شهید «رضا شعبان نتاج عزیزی»:

از تفرقه و جدایی بپرهیزید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «رضا شعبان نتاج عزیزی» آمده است: وحدت و همبستگی خود را حفظ کنید و از تفرقه و جدایی بپرهیزید که زیربنای تمام شکست‌ها، تفرقه است.
کد خبر: ۵۷۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳ - 02March 2023

از تفرقه و جدایی بپرهیزیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور عارفانه انسان‌های برگزیده خداست که شهادت‌طلبی، ایثارگری، گذشت، شجاعت، رشادت، مردانگی و جوانمردی را می‌توان از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی‌شان نام برد.

همانان که جان برکف برای دفاع از دین و ناموس، ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام دل به جاده زدند و در کربلای ایران حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند و بر دشمن بعثی پیروز شدند. شهیدانی که هر کدام‌شان نمونه و الگوی ایستادگی و مقاومت هستند.

«رضا شعبان نتاج عزیزی» یکی از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران و اهل شهرستان «بابلسر» است که در ادامه زندگی‌نامه و فرازی از وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید

«رضا شعبان نتاج عزیزی» فرزند «جلیل» ۲۷ دی ۱۳۴۹ در بابلسر به دنیا آمد و در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

الهی! تو را شناختم و در راه تو به پرواز درآمدم و به منظور احیاء دین اسلام به سوی جبهه آمدم، امیدوارم که‌ ای خدا آرزوی شهادت مورد قبول درگاه تو قرار گیرد و تو را شکر می‌گویم که چنین پدر و مادری داشتم که به من اجازه رفتن به این دانشگاه الهی را دادند تا من در نزد تو خجل و روسیاه نباشم.

از  شما برادران و خواهران می‌خواهم که در بسیج شرکت کنید که امام فرمود شرکت در بسیج حراست از اسلام است و وحدت و همبستگی خود را حفظ کنید و از تفرقه و جدایی بپرهیزید که زیربنای تمام شکست‌ها، تفرقه است.

از پدر، مادر، برادران و خواهرانم می‌خواهم به شهادتم افتخار کنند و نماز، این مسئولیت خطیری که بر عهده شماست را به پا دارید.

از دوستانم می‌خواهم سخن امام را لبیک بگویید و ادامه دهندگان راه حسین (ع) باشید. از خواهرانم می‌خواهم زینب (س) استوار باشید و نمازهایتان را فراموش نکنید و حجاب را حفظ کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها