وصیت نامه شهید «سیدمحمد محمودی سنگدهی»:

وحدت کلمه را حفظ کنید

فرازی از وصیت نامه شهید «سیدمحمد محمودی سنگدهی» آمده است: وحدت کلمه را حفظ کنید و اگر بنا باشد این دنیا با مرگ به اتمام برسد پس بهترین مرگ‌ها شهادت است و آن‌ها هم با همبستگی به دست می‌آید.
کد خبر: ۵۶۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳ - 07December 2022

وحدت کلمه را حفظ کنیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور عارفانه انسان‌های برگزیده خداست که شهادت‌طلبی، ایثارگری، گذشت، شجاعت، رشادت، مردانگی و جوانمردی را می‌توان از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی‌شان نام برد.

همانان که جان برکف برای دفاع از دین و ناموس، ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام دل به جاده زدند و در کربلای ایران حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند و بر دشمن بعثی پیروز شدند. شهیدانی که هر کدام‌شان نمونه و الگوی ایستادگی و مقاومت هستند.

«سیدمحمد محمودی سنگدهی» یکی از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران و اهل شهرستان «ساری» است که در ادامه زندگی‌نامه و فرازی از وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید

«سیدمحمد محمودی سنگدهی» فرزند «سید محمدعلی» اول بهمن ۱۳۴۳ در روستای سنگده دودانگه ساری به دنیا آمد. تحصیلات ابتدائی و راهنمائی را در زادگاهش، و مقطع دبیرستان را در شهرستان ساری سپری کرد و در دوران تحصیل، عضو انجمن اسلامی مدرسه شد و به فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی پرداخت. سیدمحمد در سال ۶۱، برای اولین‌بار بعد از گذراندن دوره آموزش نظامی، راهی غرب کشور شد.

او در تیپ ویژه شهدا حضور پیدا کرد. اما به خاطر توانمندی‌ای که در امر حساس اطلاعات داشت، به عضویت واحد اطلاعات عملیات لشکر ۲۵ کربلا در آمد. او در این واحد، در انجام مأموریت‌های محوله، موفق بود. سید محمد، پس از مدتی به قرارگاه خاتم‌الانبیاء رفت و به مدت دو سال‌ونیم، در مناطق مختلف جنگی مشغول به خدمت و جهاد شد. به گفته هم‌رزمانش، محمد دارای اراده پولادین و پشتکاری عظیم بود. تا حدی که شهامت و شجاعتش زبانزد همه بود.

او در آخرین مرخصی‌ای که به خانه آمد، تاب و قرار نداشت. از این‌رو، چند روزی از مرخصی‌اش نگذشته بود که دوباره عازم منطقه شده، در عملیات کربلای ۴ حضور پیدا کرد و در آستانه عملیات، هنگامی که از یک مأموریت خطیر و بسیار مهم برمی‌گشت، در تاریخ شانزدهم آذر ۶۵ در منطقه فاو به درجه رفیع شهادت نائل شد.

فرازی از وصیت نامه شهید

صحبتی با همشهریان و هم‌ولایتی‌های عزیز و گرامی و آنان که مرا می‌شناسند؛ از اول زندگی تا به حال همدیگر را شناخته‌ایم و شما هم ما را شناختید و اگر کسی اذیت و یا ناراحتی از دست من دیده است قابل عفو هستم مرا ببخشد؛ وصیتی که دارم این است که دست به دست هم داده و وحدت کلمه را حفظ کنید و اگر بنا باشد این دنیا با مرگ به اتمام برسد پس بهترین مرگ‌ها شهادت است و آن‌ها هم با همبستگی به دست می‌آید و احتیاج به کمک همدیگر دارد. پس بیاییم با هم یک هدف را دنبال کنیم و این امام عزیز را تنها نگذاریم و همچنین دنباله رو اهداف امام باشیم و در انجمن اسلامی و شورا و گروه مقاومت محلی که ادامه همین راه است سخت کوشا باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار