گذری بر زندگی و خصوصیات شهید «جمیل سالم»

شهید «جمیل سالم» از شهدای کردستان است که در سال ۱۳۳۱ در روستای «ژان» به دنیا آمد و در بهمن ماه سال ۱۳۶۴ حین بمباران هوایی رژیم بعثی عراق به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۷۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۷ - 25March 2023

گذری بر زندگی و خصوصیات شهید «جمیل سالم»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، شهید «جمیل سالم» فرزند محمد روز سوم دی ماه سال ۱۳۳۱ میان خانواده‌ای متدین در روستای «ژان» از توابع شهرستان مریوان به دنیا آمد.

جمیل دوران کودکی را در زادگاهش سپری کرد و به دلیل نبود امکانات تحصیلی و آموزشی در روستا از کسب علم و دانش راهی مدرسه شد، ولی بنا به عرف منطقه وی به همراه همسن و سالانش نزد ماموستا در مسجد روستا به آموختن علوم و احکام قرآنی پرداخت و همزمان با دیگر اعضای خانواده به امورات کشاورزی، دامداری و باغداری مشغول شد.

وی در سن جوانی بنا به تصمیم بزرگان خانواده با دختری عفیف و شایسته به نام «فاطمه» ازدواج کرد و حاصل پیوند او با همسرش دو فرزند دختر است.

جمیل بسیار پایبند به اصول اخلاقی و احکام اسلامی بود و فرائض الهی را همیشه و در هر شرایطی به جا می‌آورد و دیگران را هم به این امر سفارش می‌کرد.

وی در شهر مریوان مشغول به امورات قهوه خانه‌ای شد که تازه دایر کرده بود و برای تامین مخارج خود و خانواده سخت تلاش می‌کرد و زمانیکه جنگ تحمیلی عراق با ایران آغاز شد ارتش بعثی عراق با هدف به تصرف درآوردن سرزمین ایران اسلامی دست به بمباران ناجوانمردانه نقاط مرزی از جمله مریوان شد.

در همین اثنا عده زیادی مردم بی گناه این مرز و بوم به شهادت رسیدند و جمیل نیز سر انجام حین بمباران هوایی در روز هفتم بهمن ماه سال ۱۳۶۴ در شهر مریوان مورد اصابت ترکش بمب‌های دشمن بعثی قرار گرفت و به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از تشییع در گلزار شهدای مریوان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها