رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور خبر داد؛

افزایش ۲۰ درصدی دانش‌ آموزان مدارس خارج از کشور

فیاضی از افزایش ۲۰ درصدی دانش‌ آموزان مدارس خارج از کشور خبر داد و گفت: این موضوع اقبال ایرانیان مقیم خارج از کشور را به کیفیت، جذابیت و برنامه‌های متنوع مدارس ایرانی خارج از کشور نشان می‌دهد.
کد خبر: ۵۷۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵ - 05March 2023

افزایش ۲۰ درصدی دانش‌آموزان مدارس خارج از کشوربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «مهدی فیاضی» رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری در مدارس خارج کشور ۲۰ درصد دانش‌آموزان روزانه و شیفیت دوم و فارسی آموز ایرانی و غیرایرانی ایران‌دوست اضافه شد یعنی جمعیت مدارس طبق سیدا، ۱۵ درصد و طبق غیر سیدا که برای دانش‌آموزان غیرایرانی است، ۵ درصد اضافه شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع، اقبال ایرانیان مقیم خارج از کشور را به کیفیت، جذابیت و برنامه‌های متنوع مدارس ایرانی خارج از کشور نشان می‌دهد، افزود: متأسفانه به رغم زحمات مختلف در سنوات قبل، طی تقریبا یک دهه، جمعیت دانش‌آموزان مدارس خارج از کشور کاهشی بود و دانش‌آموزان هر سال نسبت به سال قبل کمتر می‌آمدند، ولی در سال تحصیلی جاری ۲۰ درصد افزایش جمعیت را داشتیم.

فیاضی در پاسخ به این پرسش که «فرزندان افراد مأمور در خارج از کشور باید در مدرسه ایرانیان تحصیل کنند؟»، گفت: آنجایی که مدرسه داریم فرزندان ایرانیان مأمور، باید در مدرسه خودمان تحصیل کنند. ولی این موضوع که بنده گفتم به فرزندان ایرانیان مقیم بر می‌گردد؛ یعنی اقبال ایرانیان مقیم خارج از کشور در جایی که مدرسه داریم نسبت به سال قبل ۲۰ درصد بیشتر شده است.

وی درباره کتاب‌های درسی مدارس بین‌الملل و خارج از کشور نیز اظهار کرد: کتاب‌های درسی مدارس بین‌الملل در داخل و خارج از کشور تألیف ایران نبود و اقتباسی از برنامه درسی و کتاب‌های ناشران خارج از کشور بود و تألیف کشور‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گرفت.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: در این زمینه یک پروژه‌ای طی این ۵ سال بود که با سرعت انجام نشده بود، ولی امسال به اندازه ۵ سال قبل، این پروژه پیشرفت کرد و محتوای آموزشی مدارس بین‌الملل به زبان انگلیسی و برنامه درسی کتاب‌های درسی برای مدارس انگلیسی‌زبان بین‌الملل در داخل و خارج از ایران تقریبا برای دبستان تمام شد. این کتاب‌ها با هویت ایرانی ـ اسلامی تولید شد و به مراحل پایانی که برسد با حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی خواهد داشت.

وی درباره مطالبات معلمان خارج از کشور افزود: اکثر مطالبات معلمان خارج از کشور پرداخت شده است و آنجایی که یک مقدار در انتقال پول مثل کویت و یکی، دو کشور اروپایی مشکل داریم، با چالش مواجهیم، اما آنجایی که با انتقال ارز مشکل نداریم، به‌روز هستیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار