استاندار همدان:

حرکت استکبارستیزی «سیدجمال‌الدین اسدآبادی» از سنت الهی نشأت می‌گیرد

«قاسمی‌فرزاد» گفت: حرکت استکبارستیزی سیدجمال از سنت الهی نشأت می‌گیرد که ابتدا به سراغ سلاطین و طغیانگران رفت و سپس در بین مردم آمد.
کد خبر: ۵۷۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ - 05March 2023

حرکت استکبارستیزی «سیدجمال‌الدین اسدآبادی» از سنت الهی نشأت می‌گیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان امروز (یکشنبه) در جلسه هیأت‌امناء بنیاد سیدجمال‌الدین اسدآبادی که با حضور وبیناری سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، اظهار داشت: شکل‌گیری بنیاد مفاخر یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی در استان است و در این بنیاد اهتمام ویژه‌ای برای گرامیداشت مفاخر استان وجود دارد.

وی افزود: حرکت استکبارستیزی سیدجمال از سنت الهی نشأت می‌گیرد که ابتدا به سراغ سلاطین و طغیانگران رفت و سپس در بین مردم آمد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه سیدجمال‌الدین اسدآبادی از نخستین بیدارگرانِ مبارزه با استعمار و استکبار بود، تصریح کرد: بنیاد سیدجمال‌الدین اسدآبادی بعد از ۱۳ سال برای گرامی‌داشت حرکت ارزشمند و تفکر ایشان تشکیل شد.

وی عنوان کرد: یادمان سیدجمال الدین اسدآبادی در محل ولادت ایشان قرار دارد که بعد از ۱۵ سال از ساخت این یادمان، محوطه‌سازی آن انجام می‌شود.

استاندار همدان تصریح کرد: برای محوطه‌سازی یادمان سیدجمال‌الدین اسدآبادی ۵ میلیارد تومان در سفر ریاست محترم جمهوری مصوب شد که ۱۰۰ درصد آن تخصیص داده شده است.

وی در پایان از برگزاری کنگره ملی سیدجمال‌الدین اسدآبادی در آینده‌ای نزدیک در استان  همدان خبر داد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها