رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

گام دوم انقلاب باعث حرکت انقلاب اسلامی به‌سمت آرمان‌های جهانی می‌شود

حجت‌الاسلام رستمی گفت: گام دوم انقلاب اسلامی، باعث حرکت انقلاب اسلامی به‌سمت آرمان‌های جهانی می‌شود.
کد خبر: ۵۷۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ - 06March 2023

گام دوم انقلاب اسلامی، باعث حرکت انقلاب اسلامی را به‌سمت آرمان‌های جهانی حرکت می‌دهدبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی رهبر انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها در آیین نخستین جشنواره جذب دانشجوی بین‌الملل که  امروز (دوشنبه) در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی و مسیر جدیدی که پیش روی انسان‌ها گذاشت، اتفاقی است که در همه عرصه‌ها باید به اقتضائات آن توجه کرد.

وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی به شعار‌های جهانی انقلاب اسلامی اشاره می‌کنند. فطرت بشر با هر گرایش، نژاد، اقلیم و باوری برای این شعار‌ها ارزش قائل است و به آن‌ها توجه کرده و آن‌ها را تکریم می‌کند. این ارزش‌ها عبارتند از عدالت، معنویت، اخلاق، استقلال، علم و پیشرفت. در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نکات فراوانی وجود دارد که از آنها به‌عنوان شعار‌های فطری جهانی یاد شده است.

حجت‌الاسلام رستمی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی را یک انقلاب جهانی می‌دانند. گام دوم انقلاب اسلامی، باعث حرکت انقلاب اسلامی به‌سمت آرمان‌های جهانی می‌شود و در این فضا ظرفیت‌های بزرگ کشور از جمله مهم‌ترین ظرفیتی که در بیانیه از آن یاد می‌شود که عبارت است از ظرفیت‌های نیروی انسانی و ظرفیت‌های دیگر منطقه‌ای و منابع فراوانی که این کشور از آن برخوردار است که فرصت اثرگذاری را می‌دهد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: یکی از الزامات توجه به ابعاد جهانی و بین‌المللی انقلاب اسلامی، معرفی و نمایاندن عظمت اتفاقی است که در این کشور رخ داده است.

وی افزود: از پذیرش دانشجوی بین‌المللی به‌عنوان یک سیاست راهبردی یاد می‌شود. مختصات جمهوری اسلامی ایجاب می‌کند که این موضوع جدی‌تر دنبال شود. ظرفیت علمی بزرگ کشور که نسبت به دانشگاه‌های منطقه برجسته‌تر است، مانند دانشمندان جوان، پیشگام، مجموعه‌ای از فعالان حوزه علم که اثرگذار و فعال هستند؛ ایجاب می‌کنند که به این موضوع به‌عنوان تکلیف و مسئولیت جدی‌تر نگاه شود.

حجت‌الاسلام رستمی اظهار داشت: در این فضا الزاماتی وجود دارد. هم دانشگاه ایران با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است و هم رسالت دانشگاه‌ها رسالت متفاوتی است و هم دانشجویان بین‌المللی که ایران را به‌عنوان مقصد علمی برای خود انتخاب می‌کنند، با سایر دانشجویان متفاوت است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: انتخاب ایران به‌عنوان مقصد برای علم‌آموزی نشان می‌دهد که ظرفیت پایه‌ای در دانشجویان بین‌الملل ما وجود دارد که با سایر دانشجویان بین‌المللی سایر کشور‌ها متفاوت است.

وی افزود: در جریان کارزار سیاه‌نمایی تحصیلی ایران توسط دشمنان، زمانی که دانشجویان بین‌المللی ایران را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، نشان می‌دهد که ورودی از کیفیت متفاوتی برخوردار است و متناسب با این کیفیت، مسئولیت دانشگاه‌های پذیرنده ما هم متفاوت می‌شود.

حجت‌الاسلام رستمی گفت: یکی از آخرین مکاتبات حاج قاسم، نامه‌ای بود که در ۱۰ روز آخر عمر خود به وزیر علوم وقت «غلامی» در مورد توجه به حمایت در حوزه‌های فرهنگی و رفاهی و آماده کردن و دغدغه وی برای دانشجویان بین‌المللی نوشت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به زیرساخت‌های فرهنگی برای دانشجویان بین‌المللی افزود: زیرساخت فرهنگی و ریل‌گذاری مناسب تا این انتخاب با نتیجه‌گیری خوب همراه شود که این مسئولیت هم بر عهده دانشگاه‌های افتخارآفرین جمهوری اسلامی و هم برعهده متولیان سیاست‌گذاری حوزه دانشجویان بین‌المللی است.

وی گفت: شورای راهبردی سیاستگذاری کلان برای دانشجویان بین‌المللی از پنج سال اخیر از سال ۱۳۹۷ در شورای عالی انقلاب فرهنگی فعال هستند و مسئولین دستگاه‌های آموزش عالی، دانشگاه‌های مهم و مجموعه دستگاه‌های مسئول در حوزه پذیرش دانشجوی بین المللی در فرایند ورود و خروج از کشور، مشارکت معنادار و همراهانه و مؤثر را دیدیم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار