مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خبر داد؛

ارسال 600 اثر به نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر مقاومت و پایداری

«مسلمی» گفت: نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر مقاومت و پایداری که وطن‌پرستی از جمله محورهای مهم آن به شمار می رود با استقبال گسترده هنرمندان همراه بوده و افزون بر ۶۰۰ اثر دریافت کرده است.
کد خبر: ۵۷۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ - 07March 2023

ارسال 600 اثر به نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر مقاومت و پایداری

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «بهرام مسلمی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از استقبال بی‌نظیر هنرمندان در جشنواره منطقه‌ای شعر مقاومت و پایداری به میزبانی شهرستان عنبرآباد خبرداد و اظهار داشت: بیش از ۶۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر مقاومت و پایداری عنبراباد ارسال شده بود که ۵۰۰ اثر به مرحله داوری اولیه راه پیدا کردند.

وی افزود: از مجموع ۵۰۰ اثر ۳۱ اثر به مرحله نهایی راه یافتند که در اختتامیه این جشنواره از بین آنها آثار برتر انتخاب خواهند شد.

مسلمی با بیان اینکه اولین جشنواره منطقه‌ای شعر مقاومت و پایداری در گستره استان هرمزگان، شمال کرمان و جنوب کرمان به میزبانی شهرستان عنبرآباد برگزار می شود، افزود: فراخوان این جشنواره در ۲ بخش مقاومت شامل ایثار و شهادت، دفاع مقدس، هلیل نماد مقاومت جنوب، وطن دوستی، خلیج فارس، زنان تاثیر گذار در انقلاب و دفاع مقدس و بخش شعر آزاد باعنوان بهار نارنج منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه هر سه منطقه در این جشنواره مشارکت بسیار مطلوبی داشتند، ادامه داد: آثار ارسالی بیشتر در بخش مقاومت، ایثار و شهادت، سردار سلیمانی، هلیل و آسیب های اجتماعی بوده است.

مسلمی هدف از جمله اهداف برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: همچنین شناساندن چهره های شاخص و تاثیرگذار عرصه مقاومت نظیر حاج قاسم سلیمانی و شهدای بین المللی مقاومت بخشی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان یادآور شد: ایجاد انگیزه بین شاعران به عنوان بخشی از سرمایه های اجتماعی، هویت سازی از طریق تاکید بر وطن دوستی و وطن پرستی، تاکید بر نام ابدی خلیج فارس به عنوان نماد اقتدار پرچم جمهوری اسلامی ایران از سایر اهداف این جشنواره است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار