فرمانده هوانیروز ارتش خبر داد؛

افزایش ۸۰ درصدی توان رزم هوانیروز ارتش/ تحقق دستور فرمانده کل قوا در حوزه تولید قطعات بالگرد

امیر سرتیپ قربانی گفت: با تلاش‌های انجام شده، توان رزم هوانیروز را به ۸۰ درصد رساندیم و در حوزه نهضت قطعه‌سازی بیش از ۸۰۰ قطعه تولید شد که بر روی بالگرد‌ها استفاده می‌شود.
کد خبر: ۵۷۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶ - 12March 2023

امیر سرتیپ قربانیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش در مراسم افتتاح موزه هوانیروز که صبح امروز (یکشنبه) در ستاد این یگان برگزار شد، اظهار داشت: در دوران خدمت من در هوانیروز اجرای فرمامین فرمانده معظم کل را در دستور کار قرار دادیم و بر اساس دستورات امیر «حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش ۳۱ طرح «لبیک یا خامنه‌ای» در دستور کار قرار گرفت.

امیر قربانی افزود: با تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر، توان رزم هوانیروز را به ۸۰ درصد رساندیم و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه نهضت قطعه‌سازی، بیش از ۸۰۰ قطعه تولید شد که بر روی بالگرد‌ها استفاده می‌شود.

فرمانده هوانیروز ارتش ساخت تجهیزات دید در شب را یکی دیگر از دستاورد‌های هوانیروز دانست و عنوان کرد: در دنیا تنها چند کشور دارای توانایی دید در شب هستند؛ مانند روسیه و آمریکا، و ایران اسلامی نیز یکی دیگر از این کشورهاست.

وی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای حفاظت از بالگرد‌های هوانیروز گفت: در حوزه خودحفاظتی بالگرد‌ها هم به دستاورد‌های خوبی رسیدیم و روی ۴۰ فروند از بالگرد‌ها سامانه چف و فلر و همچنین روی ۴۰ فروند از بالگرد‌ها سامانه دید در شب نصب کرده‌ایم.

امیر قربانی ادامه داد: موشک‌های کروز بر روی بالگرد‌ها استفاده شده و آن‌ها را در رزمایش‌های مختلف به کار گرفتیم که تعجب ناظران بین‌المللی را در پی داشته و آن‌ها به توان بالای عملیاتی هوانیروز ارتش اذعان کرده‌اند.

فرمانده هوانیروز ارتش همچنین با اشاره به خدمات این یگان در حوزه امداد و نجات خاطرنشان کرد: ما در ۳۰ استان امداد و نجات را انجام می‌دهیم و در کنار آن در بحث پیوند اعضا و انتقال اعضای اهدایی از نقاط مختلف کشور توسط هواپیمایی هوانیروز مشارکت داریم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها