نقش منافقین در کشتار مردم کُرد در سال ۱۹۹۱/ وقتی مریم رجوی دستور بمباران کرد‌ها را داد

برخی از فرماندهان رده بالای مجاهدین دستور می‌دادند که کرد‌هایی را که در عملیات مروارید به اسارت گرفته می‌شدند ابتدا به طرز وحشیانه‌ای زیر شکنجه قرار داده و سپس به استخبارات صدام تحویل می‌دادند.
کد خبر: ۵۷۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴ - 15March 2023

نقش منافقین در کشتار مردم کُرد در سال ۱۹۹۱/ وقتی مریم رجوی دستور بمباران کرد‌ها را دادبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، این روز‌ها گروه‌های معاند در حالی دم از اتحاد و همبستگی می‌زنند که در کارنامه خود جنایت‌های بی‌سابقه‌ای ثبت کرده‌اند. موضوع مشارکت جماعت رجوی در سرکوب و قتل عام کرد‌های شمال عراق در سال ۱۹۹۱ یکی از مهمترین مسائل دوران حضور سازمان در عراق بود. این مسئله به اندازه‌ای برای آمریکایی‌ها حائز اهمیت بود که پس از سرنگونی حاکمیت صدام با ورود نظامیان آمریکایی به قرارگاه اشرف و خلع سلاح مجاهدین، پای مأموران F.B.I برای انگشت‌نگاری و بازجویی از نفرات سازمان بدانجا باز شد.

به رغم آنکه مسئولان عالی رتبه سازمان دخالت خود در سرکوب قیامگران در خلال جنبش انتفاضه را تکذیب می‌نمایند، با این وجود آنچه در پی می‌آید گواهی بیست و یک تن از اعضای سابق «سازمان مجاهدین خلق ایران» با مشخصات کامل، همراه با امضا و اثر انگشت، مبنی بر مشارکت سازمان در «عملیات کردکشی» در خلال انتفاضه شعبانیه است.

«به نام خدا
شهادتنامه اعضای سابق سازمان مجاهدین خلق ایران (MKO)
در رابطه با اجرای عملیات کردکشی در منطقه کردستان عراق (۱۹۹۱)

بدین‌وسیله ما اعضای سابق مجاهدین خلق و امضاءکنندگان ذیل که در عملیات موسوم به «مروارید» تحت فشار‌ها و تهدید‌های مجاهدین، شرکت داشته‌ایم، اعلام می‌داریم:

۱. ابتدا طبق توجیهات و دروغ‌های رئیس سازمان مجاهدین خلق آقای مسعود رجوی که به نیرو‌های خود به دروغ القاء کرده بود، می‌پنداشتیم پاسداران ایرانی در پوشش و لباس کردی قصد حمله به قرارگاه‌های مجاهدین خلق را دارند. این در حالی است که ما بعداً متوجه شدیم غیر از کرد‌های عراق کسی در صحنه نبوده و آنچه راجع به حضور و نفوذ پاسداران ایرانی در مناطق کردنشین به ما گفته بود دروغی بیش نبوده است.

۲. مسعود رجوی و همسرش «مریم قجرعضدانلو» به طور مستقیم عملیات مروارید را فرماندهی کرده و طی پیامی که با بی‌سیم به کلیه نیرو‌ها مخابره شد به صراحت دستور دادند تا خانه‌های روستاییان و شهرک‌های کردنشین عراق را با توپ و تانک ویران نمایند.

۳. صدام حسین به صراحت از تمام افراد ارتش بعثی عراق خواسته بود تا در این عملیات با مجاهدین خلق نهایت همکاری را بنمایند.

۴. فرماندهان و برخی کادر‌های رده بالای مجاهدین علاوه بر این که خانه‌های «اکراد» را به توپ می‌بستند، به سوی زنان و کودکان و افراد بی‌سلاح و بی‌دفاع آتش می‌گشودند. همچنین برخی از فرماندهان رده بالای مجاهدین نظیر «مهدی ابریشمچی» و «مهوش سپهری» دستور می‌دادند که کرد‌هایی را که در عملیات مروارید به اسارت گرفته می‌شدند ابتدا به طرز وحشیانه‌ای زیر شکنجه قرار داده و سپس به استخبارات صدام تحویل می‌دادند.

۵. ما شهادت‌دهندگان بر خود لازم می‌دانیم به عنوان کسانی که شاهد بر جنایات مجاهدین در مورد کرد‌ها بوده‌ایم، روح عدالت چنین حکم می‌کند که رجوی و صدام به عنوان دو هم پیمان و دو مجری که در سرکوب و کشتار مردم غیرنظامی کرد عراق مشارکت داشته‌اند، در محضر دادگاه صالحه پاسخگوی جنایات ضد انسانی خود باشند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار