درخشش ۲ اثر از استان خراسان رضوی در بیستمین دوره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس

«بابا‌رجب» و «خاتون و قوماندان» از مجموعه کتاب‌های تاریخ شفاهی زنان قهرمان، در برگیرنده‌ خاطرات همسران شهیدان «رجب محمدزاده» جانباز دفاع مقدس و «علیرضا توسلی» فرمانده مدافع حرم لشکر فاطمیون در بیستمین دوره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس به‌عنوان اثر شایسته تقدیر و کتاب منتخب گروه مدافعان حرم معرفی شدند.
کد خبر: ۵۷۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳ - 13March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به دنبال برگزاری بیستمین دوره انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، کتاب‌های «بابا رجب» و «خاتون و قوماندان» روایت‌هایی از همسران شهیدان «رجب محمدزاده» جانباز دفاع مقدس و «علیرضا توسلی» فرمانده شهید مدافع حرم لشکر فاطمیون که توسط نشر «ستاره‌ها» به زیور طبع آراسته شده در این دوره به‌عنوان اثر شایسته تقدیر و کتاب منتخب گروه مدافعان حرم معرفی شدند.

در این مراسم از «طوبی زرندی» همسر جانباز شهید «رجب محمدزاده» و «مریم قربان‌زاده» نویسنده کتاب «خاتون و قوماندان» تقدیر شد.

«بابارجب»

کتاب «بابا‌رجب» چهارمین کتاب تاریخ شفاهی زنان قهرمان، در برگیرنده‌ خاطرات «طوبی زرندی» همسر جانباز شهید «رجب محمدزاده» است که به قلم «نسرین رجب‌پور» به رشته تحریر درآمده و توسط نشر «ستاره‌ها» و با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به زیور طبع آراسته شده است.

«طوبی زرندی» در یادداشتی در ابتدای کتاب «بابارجب» آورده است: نتوانستم همه حرف‌ها را بزنم، زندگی با تو حاج‌آقا طعم نان و تنور داشت. داغ و تازه. الان هم که رفتی انگار هستی، نرفتی. حسرت یک بوسه و بغل از بچه‌ها در شما ماند.
بچه‌ها وقتی کوچک هم بودند برای بوسیدن‌شان شک داشتید، یا ترسیدن بچه‌ها شما را از گرمای بغل آن‌ها محروم کرد یا برخورد نگاه‌های آن‌ها با صورت...
این داغ برای نوه‌هایمان هم تکرار شد.

«خاتون و قوماندان»

کتاب «خاتون و قوماندان» سومین کتاب تاریخ شفاهی زنان قهرمان، روایت زندگی «ام‌البنین حسینی» همسر شهید مدافع حرم «علیرضا توسلی» فرمانده لشکر فاطمیون است.

کتاب «خاتون و قوماندان» در ۲ فصل به نام‌های «ایران» و «سوریه» توسط «مریم قربان‌زاده» به رشته تحریر درآمده و توسط نشر «ستاره‌ها» و مشارکت مرکز رسانه‌ای فاطمیون و دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خراسان رضوی چاپ و منتشر شده است.

«ام‌البنین حسینی» در یادداشتی در ابتدای کتاب «خاتون و قوماندان» آورده است: این کتاب، حاصل ساعت‌ها گفت‌وگو و نشست و برخاست من با دوست خوبم نویسنده توانمند خانم مریم قربان‌زاده است و امیدوارم افتخاری برای آیندگان و برگ زرینی از غیرت و شجاعت فاطمیون در تاریخ پر فراز و نشیب شیعیان باشد.

سال‌های بعد از تو سخت می‌گذرد و همه دل خوشی من سه یادگاری است که برایم به امانت گذاشتی، همراهمان باش.

صبح پیروزی نزدیک است و آخرین جنگ دنیا را مهدی موعود (عج) تمام خواهد کرد. ما به امید دیدار دوباره تو علم انتظار را بالا گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها