در آیین اختتامیه جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس؛

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس: فاصله تا رسیدن به افزایش ۱۰۰ برابری تولیدات ادبی دفاع مقدس زیاد است

سردار بایرامی به انتشار ۱۵ هزار کتاب توسط ناشران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هنوز نسبت به مطالبه رهبر انقلاب درخصوص افزایش ۱۰۰ برابری تولیدات ادبی دفاع مقدس فاصله داریم.
کد خبر: ۵۷۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ - 13March 2023

فاصله رسیدن به افزایش ۱۰۰ برابری تولیدات ادبی دفاع مقدس فاصله داریمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه بیستمین دوره جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «غلامعلی حداد عادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، «حمیدرضا حاجی‌بابایی» رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حجت‌الاسلام «مهدی ایمانی‌پور» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سردار «محمدقاسم ناظر» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سردار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، «یاسر احمدوند» معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و اهالی قلم، نویسندگان و فرهیختگان حوزه ادبیات و کتاب در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سردار بایرامی پس از قرائت پیام سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار داشت: از سال ۱۳۷۳ که این رویداد پایه‌گذاری شد تا دوره نوزدهم، ۱۶ هزار اثر مورد بررسی قرار گرفته بود که امروز این آمار به سالانه بیش از ۲۰ هزار افزایش یافته است.

وی خلاقیت‌ها و نوآوری را ویژگی‌های ادبیات دفاع مقدس دانست و گفت: معرفت‌افزایی و مقابله با تحریف با برگزاری نشست‌های تخصصی رویکرد این جایزه بوره است که در لبیک به بیانات رهبر معظم انقلاب به اثری مکتوب مبدل شد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس تصریح کرد: امسال ۳ هزار ۹۹۸ کتاب مکتوب و ۱۲۰۰ اثر شنیداری با حضور ۱۰۰ داور آثار داوری شد. بررسی آثار شنیداری برای اولین‌بار در این رویداد داوری می‌شد؛ ما معتقد بودیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فضای جدیدی را در ادبیات ایرانیان ایجاد می‌کند که با ادبیات دفاع مقدس این مسئله محقق شد.

سردار بایرامی خاطرنشان کرد: امروز با افتخار عنوان می‌کنیم انتشار این کتب سالانه به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ رسیده است، اما هنوز نسبت به مطالبه رهبر انقلاب برای ۱۰۰ برابری آثار ادبی فاصله داریم درحالی که بنیاد حفظ آثار با جهش خوب زمینه انتشار سالانه ۱۵ هزار کتاب به‌وجود آورده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها