مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

باید از حماسه‌های بی‌بدیل شهدا استفاده کنیم

سردار «خوشبخت» گفت: باید از فرصت این روز شهدا برای یادآوری حماسه‌های بی‌بدیل این افلاکیان که درس عشق را به زیبایی تفسیر کرده‌اند استفاده کنیم.
کد خبر: ۵۷۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶ - 13March 2023

باید از حماسه های بی بدیل شهدا استفاده کنیمبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار «بهروز خوشبخت» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه امروز در یادواره شهدای پناهگاه پارک شیرین و دو هزار و ۷۴۸ شهید بمباران استان کرمانشاه که همزمان با روز بزرگداشت شهدا برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه دو هزار و ۷۴۸ شهید دارد که ۱۲۶۷ تن آنها در شهر کرمانشاه به شهادت رسیده‌اند و در حادثه بمباران پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه هم ۷۷ نفر به شهادت رسیدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: باید از فرصت این روز شهدا برای یادآوری حماسه‌های بی بدیل این افلاکیان که درس عشق را به زیبایی تفسیر کردنده اند استفاده کنیم.

سردار خوشبخت در ادامه با اشاره به ضرورت نقش‌آفرینی در جهاد تبیین، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سال‌های اخیر برای مقابله با توطئه‌های نظام سلطه، جهاد تبیین را مورد تأکید قرار دادند.

این مسئول تأکید کرد: اگر واقعا نسبت به نوجوانان و جوانان ایران اسلامی دغدغه داریم و دلسوز هستیم باید همچون دفاع مقدس به تکلیف دینی و انقلابی خود عمل کنیم و به جهاد تبیین که وظیفه آحاد جامعه است اولویت بدهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از بسترهای جهاد تبیین، تبیین ارزش‌های ناب دفاع مقدس و همچنین فرهنگ ایثار و شهادت است که در قالب مکتب امام خمینی (ره)، مکتب بسیج و مکتب شهید سلیمانی ارائه شده است.

وی در ادامه حضور مردم استان کرمانشاه را در دوران دفاع مقدس پررنگ برشمرد و افزود: مردم این استان از روزهای قبل از شروع رسمی جنگ همواره در صحنه مقابله با دشمن بوده و در برابر دشمن بعثی ایستادگی کردند و پرونده درخشانی از دوران جنگ هشت ساله تحمیلی دارند.

خوشبخت با اشاره به رونمایی از کتاب خاطرات شهید حسین اجاقی در این یادواره و به مناسبت روز شهید، گفت: شهید اجاقی آنقدر نزد رزمندگان محبوب بود که رزمندگان او را عموحسین صدا می‌کردند.

در این مراسم از کتاب شهید حسین اجاقی رونمایی  و پسرعموی این شهید والامقام خاطراتی از شهید اجاقی را بازگو کرد.

«حسن اجاقی» از همرزمان شهید حسین اجاقی که خود نیز در دوران دفاع مقدس به درجه جانبازی نائل آمده، با ذکر خاطره‌ای از شهید اجاقی اظهار کرد: چند وقت قبل از شهادت شهید اجاقی ایشان در حالی که مشغول غسل دادن یکی از شهدا بود با خود نجوایی کرد که من و دیگر رزمندگان پیگیر ماجرا شدیم.

وی افزود: شهید حسین اجاقی که اول نمی‌خواست رازش با خدا را فاش کند، بعد از اصرارهای زیاد من و دیگر رزمندگان گفت که از خدا خواستم اگر شهید شدم چیزی از پیکرم باقی نماند و درست چند ماه بعد از شهادت این شهید والامقام تنها تکه‌ای از چانه ایشان را پیدا کردیم و اینگونه ایشان به آرزویش رسید.  

 در این اجلاسیه همچنین از جمعی از منتخبین حوزه ایثار و شهادت تجلیل شد.

در جریان بمباران پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه در ۲۶ اسفند سال ۱۳۶۶ در مجموع ۷۷ نفر به شهادت رسیدند که اغلب قربانیان این بمباران زن و کودک بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار