مدیر مرکز حرکت‌های مردمی استان مرکزی خبر داد؛

ایجاد ۲ هزار شغل پایدار توسط بنیاد علوی در استان مرکزی

عزیزی گفت: امسال در سطح استان مرکزی بیش از دو هزار اشتغال پایدار در حوزه‌های مختلف ایجاد شده است.
کد خبر: ۵۷۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳ - 14March 2023

ایجاد ۲ هزار شغل پایدار توسط بنیاد علوی در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، «پرویز عزیزی» مدیر مرکز حرکت‌های مردمی استان مرکزی امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ به صورت پایلوت در سطح کشور، مرکز حرکت‌های مردمی در استان مرکزی توسط بنیاد علوی راه اندازی شد و اتفاقات خوبی نیز رقم خورد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ میلاجرد به عنوان منطقه محروم استان مرکزی به عنوان یکی از ۴ نقطه در سطح کشور شناسایی شد افزود: نهاد ویژه محرومیت زدایی بنیاد در میلاجرد و نهادهای خودگردان در تفرش و فراهان و حاشیه شهر اراک نیز ایجاد شده است.

مدیر مرکز حرکت‌های مردمی استان مرکزی با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد تصریح کرد: امسال در سطح استان بیش از ۲ هزار اشتغال پایدار در حوزه‌های مختلف ایجاد شده و بیش از ۷۲۱ کارگاه خیاطی در میلاجرد فعال است که در هر کارگاه حداقل ۵ نفر مشغول به کار شده اند.

عزیزی ادامه داد: همچنین در حوزه کارهای توسعه‌ای ۷۰۰ مجموعه احیا و حمایت شده است، بنیاد علوی که زیر مجموعه بنیاد مستضعفان است در حوزه اشتغال و اقتصاد و عمران و فرهنگی و سلامت فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه عمران در مناطق کمتری برخوردار از سوی این بنیاد بیش از ۵۰۰ واحد مسکن در سال ۱۴۰۱ ساخته شد که تسهیلات آن از سوی بنیاد مسکن پرداخت شده است.

مدیر مرکز حرکت‌های مردمی استان مرکزی ادامه داد: ساخت ۳۱۷ واحد دیگر برای دارای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا با تفاهم نامه بهزیستی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با همکاری بانک سینا جهت منازل تعمیری و نیمه کاره در مناطق محروم شهرستان کمیجان و خنداب، کمک بلاعوض برای ۲۵۰ واحد مسکونی جهت تکمیل منازل مسکونی سیل زده سال ۹۸، اجرای ۴ زمین چمن در سطح استان، تفاهم نامه فنی و حرفه‌ای جهت آموزش مشاغل در مناطق محروم و فعالیت در حوزه آبرسانی در شهرستان شازند از اقدامات از سوی این بنیاد بوده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: برگزاری ۲ نمایشگاه فروش صنایع دستی و کشاورزی و پوشاک در خنداب و همدان، آغاز ساخت هنرستان مجهز در میلاجرد، آغاز ساخت ورزشگاه ۴ هزار نفره روباز و ۱۵۰۰ نفره سالن چند منظوره، تفاهم نامه با آموزش و پرورش جهت تعمیر و تجهیز ۳۸ مدرسه در کمیجان، تفاهم نامه جهت تکمیل و تجهیز ۱۲ مسجد، تفاهم نامه با ۵ مسجد جهت خرید فرش، تفاهم نامه با شهرداری میلاجرد جهت مبلمان شهری و خرید و تحویل ماشین آبرسانی برای اداره آب و فاضلاب استان از دیگر اقدامات بوده است.

وی اجرای بیش از ۵۴ برنامه فرهنگی ورزشی در سطح استان، دعوت از بزرگترین خیر مدرسه ساز در کشور جهت ساخت ۲۰ مدرسه کانکسی، اهدای ۳۵ هزار تن سیمان رایگان جهت کارهای عمرانی و مسکن محرومین، اهدای ۵۰۰ تن میلگرد رایگان به مسکن محرومین، ساخت درمانگاه شبانه روزی میلاجرد، مشارکت در آبرسانی و تکمیل پروژه ۳۲ واحدی طلاب در دلیجان، اهدای ۲۵۴ تبلت کمک درسی به دانش آموزان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

مدیر مرکز حرکت‌های مردمی استان مرکزی اضافه کرد: همچنین توزیع بیش از ۳۰ هزار بسته مادرانه، اهدای بیش از ۱۵۰ سری جهیزیه، اهدای ۵۰۰ چادر به بانوان جهادگر استان، اهدای ۲ هزار لوازم التحریر، حمایت از ۹۵ خانواده دارای دو قلو، اهدای ۲۴ هزار پوشاک به خانواده محرومین، پخت و توزیع ۴ هزار غذای گرم، توزیع بیش از ۴۰ هزار بسته معیشتی، استقرار روحانیون در منطقه هدف و حمایت کامل از طلبه‌ها، استقرار بانک سینا در منطقه هدف میلاجرد و ایجاد شرکت تعاونی‌های آبادانی پیشرفت نیز از سوی این بنیاد انجام شده است.

عزیزی قرن کربلایی کاظم ساروقی را بزرگترین معجزه قرن عنوان کرد و گفت: در سطح استان باید تلاش شود این شخصیت کربلایی کاظم برجسته سازی شود و تمام تلاش را انجام می‌دهیم تا این معجزه در کتاب درسی دانش آموزان ویژه دیده شود؛ در این راستا همه باید پای کار بیایند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار