عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

دوری از گفتمان انقلاب اسلامی، دلیل مقاومت در برابر ولایت اجتماعی زنان است

«رحیم‌پور ازغدی» گفت: بخشی از عدم پذیرش و مقاومت در موضوع ولایت اجتماعی زنان در جامعه به دلیل دوری ما از گفتمان انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۵۷۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷ - 16March 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «حسن رحیم‌پور ازغدی» عضو شورای انقلاب فرهنگی عصر امروز (پنج‌شنبه) در دومین نشست تخصصی «اسلام، غرب و مساله زن در آخرالزمان» که در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: نگاه کنونی در غرب و اروپا به زن همان نگاهی است که قبل از اسلام بر زن حاکم بود، از این رو جریان تبعیضی بزرگی در جوامع غربی وجود دارد.

وی افزود: امروز جوامع غربی شکل تناقض علیه زنان را تغییر داده اما همچنان با همان ذهنیت گذشته رفتار می‌کنند.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: ولایت اجتماعی از خوانش گفتمان انقلاب اسلامی در موضوع زن شکل می‌گیرد، آنجا که انقلاب اسلامی معتقد است که زنان نه صرفا در متن، بلکه با قرار گرفتن در مرکز، ایجادکننده تحولات در زمینه‌های مختلف هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در اسلام زن جایگاه بسیار والا و ارزشمندی دارد و او را به انجام هیچ کاری مجبور نمی‌کند. در واقع در مسائل فقهی هیچ تعهدی به جز مسائل زناشویی برعهده زن نیست و حتی زن را نمی‌توان به کار در خانه یا بیرون از آن مجبور کرد.

وی دستیابی زن به جایگاه‌های اجتماعی در دین اسلام را بدون مانع دانست و ابراز داشت: اگر هم در موضوعاتی برای زن شروطی قرار داده شده است برای حفظ شأن و کرامت زن است و دلیل دیگری ندارد.

رحیم‌پور با بیان اینکه فساد و نابودی خانواده موجب تنهایی انسان‌ها در غرب شده است، گفت: جنسیت، مربوط به زن و شوهر در تقسیم کار و در خانواده است و یک مسأله اجتماعی نیست. برای رشد جامعه و خدمت به جامعه و امر به معروف و نهی از منکر، چه مرد و چه زن وظایف اجتماعی پیدا می‌کنند. بنابراین مراعات فرصت‌ها و تهدیدهایی که متوجه جنسیت زن و مرد است، باید صورت گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: بخشی از عدم پذیرش و مقاومت در موضوع ولایت اجتماعی زنان در جامعه به دلیل دوری ما از گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: در گفتمان انقلاب اسلامی یک دعوی حقیقی و اصلی منهای همه نگاه‌های جنسیتی وجود دارد و آن حاکمیت حق بر عالم و مکتبی به نام مکتب توحیدی است که انقلاب اسلامی با بلندکردن این پرچم، به دنبال اهتزاز آن در عالم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار