نقشه جنجالی وزیر صهیونیست، باعث خشم اردن شد

وزیر دارایی رژیم موقت صهیونیستی روز گذشته از نقشه‌ای رونمایی کرد که در آن، بخش‌هایی از خاک اردن به اراضی اشغالی فلسطین ملحق شده بود و همین مسئله باعث خشم و ابراز انزجار اردن شد.
کد خبر: ۵۷۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷ - 20March 2023
نقشه جنجالی وزیر صهیونیست، باعث خشم اردن شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم موقت صهیونیستی اخیرا نقشه‌ای در دست داشته است که در آن، بخش‌هایی از اردن و فلسطین اشغالی، به اراضی اشغالی ملحق شده بود.
 
وزارت خارجه اردن شامگاه امروز دوشنبه، ضمن محکومیت این نقشه که اسموتریچ در مراسمی که روز گذشته در پاریس برگزار شد، از آن رونمایی کرد، گفت که این اقدامات، رفتار تحریک‌آمیز ناشایست و نقض عرف بین‌الملل و معاهده صلح تل‌آویو-امان است.
 
خبرگزاری پترا به نقل از وزارت خارجه اردن گزارش داد، اردن همچنین اظهارات نژادپرستانه این وزیر افراطی علیه ملت فلسطین و حقوق تاریخی آن برای تشکیل کشور مستقل را محکوم می‌کند و نسبت به عواقب این اظهارات افراطی هشدار می‌دهد.
 
اردن از جامعه بین‌الملل خواست که اظهارات و رفتار این وزیر صهیونیست را محکوم کند؛ اظهاراتی که نقض ارزش‌ها و اصول انسانی است.
 
این نهاد اردنی همچنین تأکید کرد که کابینه صهیونیستی نیز باید در قبال این اظهارات موضع صریح و شفافی اتخاذ کند؛ اظهاراتی که تنش خطرناکی است و باعث تهدید امنیت و ثبات خواهد شد.
 
اردن در پایان گفت که اقدامات سیاسی و حقوقی لازم را برای مقابله با این رفتار‌ها انجام خواهد داد؛ لذا چنین اظهاراتی، به اردن خدشه وارد نخواهد کرد و ضربه‌ای به حقوق ملت فلسطین نخواهد زد، بلکه میزان ظلم تاریخی علیه ملت فلسطین و خطر تفکرات افراطی این وزیر اسرائیلی را به همه جهان نشان خواهد داد.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار