استاندار مرکزی:

پایه‌های مهار تورم و رشد تولید از سال گذشته در استان مرکزی بنا نهاده شده است

مخلص‌الائمه با اشاره به شعار سال جاری گفت: پایه‌های تحقق مهار تورم و رشد تولید از سال گذشته در استان مرکزی بنا نهاده شده است.
کد خبر: ۵۸۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹ - 27March 2023

پایه‌های تحقق مهار تورم و رشد تولید از سال گذشته در استان مرکزی بنا نهاده شده استبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «فرزاد مخلص‌الائمه» استاندار مرکزی امروز(دوشنبه) در شورای اداری استان مرکزی اظهار داشت: زائرسرای استان مرکزی در شهر مشهد که مختص افراد کم‌برخوردار است، ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مخلص‌الائمه افزود: در شرایط فعلی ستون‌ها و سقف‌ها و تیغه‌های این زائرسرا به اتمام رسیده و ان‌شاءالله با مشارکت مردم و خیرین هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری از پروژه مذکور باشیم.

وی ادامه داد: در راستای رشد تولید در سال ۱۴۰۲ به‌عنوان فرمان مقام معظم رهبری تحت عنوان شعار سال، اعتقاد ما بر این است که استان مرکزی پایه‌های آن را در سال گذشته شکل داده است؛ به‌طوری که استان سال گذشته در سایه دولت مردمی و همراهی همه بخش‌ها دستاوردهای مطلوبی کسب کرد و امید است این مسیر همچنان ادامه یابد.

استاندار مرکزی بیان کرد: استان مرکزی در احیا واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل رتبه نخست را کسب کرده و جامعه کارگری در سال گذشته هیچ تنشی نداشته است.

مخلص‌الائمه افزود: استان مرکزی موفق شد ۲۲۰ واحد راکد صنعتی را سال گذشته احیا کند و رتبه برتر کشور در این بخش را به نام خود به ثبت برساند.

وی عنوان کرد: یک ساعت کار صنعتی معادل ارزش پنج هزار ساعت قالیبافی است؛ لذا برای حرکت اقتصاد و تولید باید پیشران‌ها حرکت کنند، نمی‌توان با حرکت واگن آخر صنایع را حرکت داد که برای همین منظور باید پیشران‌های استان ظرفیت‌های خود را فعال کنند.

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی در سال گذشته رتبه نخست کسب‌وکار، تنوع تولیدات، زیرساخت‌ها ازجمله گازرسانی به شهرها، روستاها و نواحی صنعتی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

مخلص‌الائمه بیان کرد: استان مرکزی همچنین در قطعه‌سازی خودرو رتبه‌ سوم کشور را کسب کرده و با ورود چند شرکت قطعه‌سازی به استان، قراردادهایی با ظرفیت‌های مختلف نیز منعقدشده است.

وی یادآور شد: قراردادهایی با شرکت‌های مختلف ازجمله هپکو و واگن سازی انجام می‌شود که نیازمند هماهنگی همه اجزا است، بزرگ‌ترین قرارداد ماشین‌سازی اراک و بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ آذرآب منعقد شده است.

استاندار مرکزی گفت: شاخص بهبود فضای کسب و کار در استان مرکزی مطلوب است و در این شاخص استان رتبه برتر را با هدف فراهم کردن بستری برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: استان مرکزی سال گذشته در زمینه حمل کالاهای اساسی از بنادر، اجرای طرح‌های عمرانی در جاده‌های اصلی از جمله اجرای روکش آسفالت و مدیریت هوشمند جاده‌ها نیز رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: تولید کالا، رفع نقاط حادثه‌خیز، معدوم‌سازی کالای قاچاق، مدیریت هوشمند، افتتاح طرح‌های روستایی، بهسازی و لکه‌گیری محورهای ارتباطی، مبارزه با کالای قاچاق، قرارگاه عفاف و حجاب، تولید واگن و محور، مدیریت بحران، پوشش بیمه روستایی و عشایری، کیفیت ارائه خدمات پستی، واکسیناسیون کرونا، استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس ازجمله مواردی هستند که استان مرکزی در این حوزه‌ها رتبه‌های برتر را کسب کرده است.

مخلص‌الائمه افزود: استان مرکزی در زمینه صادرات ماهیان زینتی، تعمیر واگن‌های باری، پدافند غیرعامل، خرید ملزومات تأمین اجتماعی و مراکز فرهنگی نیز رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داد.

وی بیان کرد: استان مرکزی در سال گذشته در زمینه ارزیابی عملکرد عفاف و حجاب، شناسه دار کردن لوازم یدکی، تولید انار رتبه دوم و در مبارزه با قاچاق کالا، ارزیابی عملکرد بنیاد مسکن، اجرای استاندارد کالا و خدمات، جذب خیرین مدرسه‌ساز، جهادآبرسانی رتبه سوم را در سطح کشور به خود اختصاص داد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: همچنین این استان در زمینه صدور اسناد تک‌برگی اراضی ملی  و تسهیل و رفع موانع تولید که برای نخستین بار در شهرستان‌های استان برگزار شد رتبه سوم را در سطح کشور به دست آورد.

مخلص الائمه گفت: جهاد آبرسانی از جمله طرح‌های بزرگ عمرانی دولت سیزدهم است و در این طرح آبرسانی به ۲۰ هزار روستای دارای تنش آبی در دستور کار دولت قرار دارد و در گام نخست مشکل آب ۱۰ هزار روستا و گام دوم مشکل آبی بقیه روستاها برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: استان مرکزی در زمینه تولید گوشت قرمز رتبه چهارم، لوبیا که شهرستان خمین از جمله پایگاه‌های مهم تولید این محصول در کشور به شمار می‌رود رتبه چهارم و در زمینه افزایش سرانه آموزشی  نیز رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است، همچنین این استان در ارتقا بهره‌وری نیز رتبه هشتم کشور را کسب کرده است.

استاندار مرکزی افزود: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب فرمودند فاصله بین بایدها و واقعیت‌ها وجدان‌های آرمان‌خواه را آزار می‌دهد و باید تلاش شود این فاصله‌ها برطرف شود.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمایشی دارند مبتنی بر اینکه در بخش‌های مختلف عقب‌ماندگی وجود دارد و لذا باید با کار و خدمت صادقانه برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و همچنین رشد و توسعه کشور تلاش کنیم.

مخلص‌الائمه افزود: استان مرکزی در سیل سال گذشته جز اولین استان‌هایی بود که بخشی از خانه‌های سیل‌زده را تحویل داده است.

وی خاطرنشان کرد: درخصوص درآمدهای مالیاتی ملی و استانی استان مرکزی عملکرد مطلوبی دارد درآمدهای ملی ۱۲۴ درصد و درآمدهای استانی ۱۰۴ درصد رشد داشته همچنین اشتغال تعهد شده ۱۱۰ درصد محقق شده که می‌توان آن را به ۱۲۰ درصد هم رساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار