مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان:

باید خدیجه‌وار عمود ستون زندگی‌های اسلامی باشیم

حجت‌الاسلام «رازیانی» با تاکید بر اینکه باید خدیجه‌وار عمود ستون زندگی‌های اسلامی باشیم، گفت: باید علاوه بر تلاش برای خودمان بتوانیم با کارآفرینی و ایجاد درآمد از دیگران دستگیری کنیم و توانی که خداوند در تمکن مالی به ما می‌دهد برای رضای خدا و کسب رضای الهی خرج کنیم.
کد خبر: ۵۸۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲ - 06April 2023

باید خدیجه‌وار عمود ستون زندگی‌های اسلامی باشیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «برومند رازیانی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز در همایش بانوی آفتاب شهرستان دهگلان اظهار داشت: حضرت خدیجه‌(س) یک بانوی کارآفرین بود که نه تنها خود بلکه در دستگاهی که ایشان راه انداختند چند صد نفر انسان مشغول به تجارت بودند و یک تاجر موفق در آن زمانه به شمار می‌رفتند.

وی با اشاره به اینکه بانوان در عصر و دوره‌ای که نگاهی تحقیرآمیز به زن وجود داشت و شانیت انسانی برای زن قائل نبودند، و دختران را زنده به گور می‌کردند، افزود: در این شرایط بود که حضرت خدیجه(س) توانست یک تجارت‌خانه راه بیندازد و چندین هزار نفر را مشغول به کار کرده بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از حضرت خدیجه(س) به عنوان یک بانوی بزرگوار و موفق یاد کرد و گفت: ما امروز حق این بانوی بزرگوار را ادا نکرده‌ایم و نباید از معرفی این بزرگ بانوی اسلام غفلت کنیم.

حجت‌الاسلام رازیانی یادآور شد: تا امروز تاریخ هم هنوز نه تنها یک زن بلکه هیچ مردی نیامده که آن وسعت و گستردگی کار حضرت خدیجه(س) را بتواند انجام دهد.

وی یادآور شد: زمانیکه حضرت خدیجه(س) با حضرت محمد(ص) آشنا می‌شود می‌داند که پشت و پناهی ندارد و مال خود را در راه اسلام هزینه می‌کند چرا که نور معنویت را در چهره مبارک پیامبر می‌بیند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: اگر امروز می‌بینیم زندگی‌ها سست شده و آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق زیاد شده است، بدلیل فاصله گرفتن از معنویت و فاصله گرفتن از الگوها و ارزش‌های دینی اسلامی بوده است.

حجت‌الاسلام رازیانی گفت: متاسفانه کردستان دارای شرایط بدی در حوزه طلاق است چرا که مد و مدگرایی جای معیارهای واقعی و حقیقی را گرفته است و آنقدر شرایط را سخت و دشوار کرده‌ایم که جرات مطرح کردن ازدواج نیز از سوی پسران کمرنگ شده است.

وی عنوان کرد: الگوهای درست و حقیقی زندگی را هچون حضرت خدیجه(س) نباید رها کرد و به چهره‌های کذایی سینمایی و تلویزیونی وابسته شد.

این مسئول گفت: اگر کار برای خدا باشد خداوند همه اسباب کار را فراهم می‌کند و بانویی که علاو بر حفظ جایگاه همسری و مادری فعالیتی را برای رونق بیشتر زندگی خود و دستگیری و کمک به دیگران آغاز کرده یک مجاهدت است که شایسته تقدیر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: باید الگو بگیریم و زندگی‌هایی همچون حضرت خدیجه(س) داشته باشیم که داشته‌های خود را برای اسلام در اختیار پیامبر قرار داد.

حجت‌الاسلام رازیانی با تاکید بر اینکه باید خدیجه‌وار عمود ستون زندگی‌های اسلامی باشیم، گفت: باید علاوه بر تلاش برای خودمان بتوانیم با کارآفرینی و ایجاد درآمد از دیگران دستگیری کنیم و توانی که خداوند در تمکن مالی به ما می‌دهد برای رضای خدا و کسب رضای الهی خرج کنیم.

پایان پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار