مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان:

برنامه‌های دهه فجر جهت‌دار و همدل باشد

حجت‌الاسلام «رازیانی» گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای برنامه‌های دهه فجر از اقدامات صرفا ویترینی و خنثی جلوگیری شود و برنامه‌ها جهت‌دار و همدلی میان جریان‌های مختلف فرهنگی وجود داشته باشد.
کد خبر: ۵۷۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴ - 30January 2023

برنامه‌های دهه فجر غیرویترینی، جهت‌دار و همدل باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «برومند رازیانی» مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به برنامه‌های ستاد گرامی‌داشت دهه فجر اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در ستاد کرامیداشت دهه فجر دو کمیته قرآنی و تشکل‌های دینی را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام رازیانی افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای برنامه‌های دهه فجر از اقدامات صرفا ویترینی و خنثی جلوگیری شود و برنامه‌ها جهت‌دار و همدلی میان جریان‌های مختلف فرهنگی وجود داشته باشد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان به برنامه‌های کمیته‌های قرآنی و تشکل‌های دینی در ستاد دهه فجر اشاره کرد و با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ برنامه در سطح استان توسط این کمیته‌ها اجرا می‌شود، گفت: محافل انس با قران در همه شهرستان‌ها و روستاهای بزرگ با حضور آحاد مردم و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی، غبارروبی مزار شهدا، دیدار و تجلیل از خانواده شهدا، تجلیل از فعالان فرهنگی و قرآنی استان، برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع انقلاب اسلامی و تحلیل وقایع کشور، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، برگزاری نشست‌های تبینی با موضوع انقلاب اسلامی و مسیر پیش‌رو، برگزاری مسابقات رادیویی، فضای مجازی و کتابخوانی در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر و ماه رجب در سطح مساجد شاخص و محوری استان برگزار می‌شود، گفت: یادواره شهدا، عطرافشانی و نورافشانی در شهرستان قروه، برگزاری جشن‌های انقلاب در کانون‌های فرهنگی تبلیغی در شهرستان‌های استان، تولید و توزیع بسته‌های فرهنگی و محتوایی و نشست تبیینی با موضوع زنان در آینه انقلاب اسلامی در سقز، اجرای مراسم محوری در بیجار، برپایی ایستگاه‌های متعدد و تهیه و توزیع غذای گرم در سطح استان، نشست‌های وحدت بین علمای اهل تسنن و تشیع از دیگر برنامه‌های این کمیته‌ها است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان افتتاح و کلنگ‌زنی مجتمع قرانی نور بانه، افتتاح خانه‌های عالم روستایی، مسابقه تفسیر سوره مبارکه فجر، مسابقات فرهنگی و ورزشی بین مساجد شهرستان سنندج، اجرای مولودی‌خوانی در دهگلان، روزنامه دیواری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تجلیل از تشکل‌های شاخص فرهنگی و قرانی و برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی قرانی را از دیگر برنامه‌های این کمیته‌ها عنوان کرد.

حجت‌الاسلام رازیانی به بحث اعتکاف اشاره و خاطرنشان کرد: اعتکاف، یکی از برنامه‌های خودسازی و جامعه‌سازی در میان مسلمانان است که هر سال در ماه‌های رمضان به مدت ۱۰ روز و در رجب به مدت ۳ روز برگزار خواهد شد.

وی شعار اعتکاف امسال را اعتکاف تجلی اخلاق و معنویت عنوان کرد و گفت: این مراسم معنوی در ۱۱ مسجد در شهرستا‌های قروه، بیجار، سنندج، کامیاران، سریش‌آباد و دلبران ویژه خواهران و برادران برگزار می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزاری جلسات بصیرت‌افزایی و معرفتی و جلسات مخصوص اعتکاف اولی‌ها در سطح استان را از برنامه‌های شب‌های اعتکاف عنوان کرد و یادآور شد: انشالله شاهد حضور پرشور مردم در این مراسمات معنوی بعد از وقفه و تعطیلی کرونا باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار