امیر سرتیپ نامی:

مسئولیت اصلی در دفاع مقدس بر دوش مردم بود/ علت مقاومت کشور، اطاعت از رهبری است

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس کشور گفت: دوران دفاع مقدس بر سه پایه عقلانیت، معنویت و حماسه استوار بود.
کد خبر: ۵۸۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸ - 08November 2013

مسئولیت اصلی در دفاع مقدس بر دوش مردم بود/ علت مقاومت کشور، اطاعت از رهبری است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ دکتر محمدحسن نامی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، در جریان بازدید وابستگان نظامی 21 کشور جهان از باغ موزه دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه حضور 82 ماهه من در جنگ منجر به شش بار مجروحیت شد، اظهار داشت: دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه رکن معنویت، عقلانیت و حماسه استوار بود.

وی ادامه داد: براساس آنچه معیارهای مادی نشان میداد و به علت توانمندی عراق در زمینه تسلیحاتی، باید ارتش این کشور روز سوم طبق گفته صدام در اهواز بود اما ارتش عراق فکر معنویت مردم و رزمندگان ایران اسلامی را نکرده بودند.
 
امیر نامی با اشاره به اینکه نیروهای استکبار عوامل جاسوسی زیادی از جمله بنیصدر رییس جمهور وقت داشتند، ادامه داد: اما حضور امام خمینی (ره) و اطلاعت مردم از ایشان تاثیر آنها را تا حد زیادی بیاثر کرده بود.
 
وی تصریح کرد: اگرچه نیروهای نظامی در جبههها حضور داشتند؛ اما بار اصلی دفاع بر دوش مردم بود و این ایستادگی میسر نبود مگر بامعنویتی که در درون مردم و نیروهای نظامی وجود داشت.
 
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، ادامه داد: بعد از جنگ تحمیلی رسانههای استکبار بخصوص رسانههای رژیم صهیونستی اینگونه اعلام میکردند که ایران برای پیروزی از امواج انسانی استفاده کرده است. این صبحتها در حالی اعلام میشد که کشتههای عراق چهار برابر شهدای ایران اسلامی بود. این اتفاق نمیافتاد مگر با عقلانیت. در هر عملیات در مورد کوچکترین مسائل که باید در حملات مورد توجه قرار گیرد تمرین و مباحثه میشد و از پیچیدهترین فنون و تاکتیکها در دفاع مقدس استفاده میکردیم.
 
امیر نامی با اشاره به آزادسازی خرمشهر یادآور شد: صدام پنج بار به صورت رسمی اعلام کرد که اگر ایران بتواند خرمشهر را آزاد کند کلید بصره را مقامات ایرانی تحویل میدهم، پس آزادسازی خرمشهربا عقلانیت و طراحی بینظیر فرماندهان نظامی محقق شد. در این عملیات 26 هزار و 800 کشته و زخمی نصیب ارتش عراق شد و این درحالی بود که برای انتقال اسرای زیاد عراقی به پشت جبهه با مشکل وسیله نقلیه روبرو بودیم.
 
وی با تاکید بر اینکه به علت حماسهآفرینی در هشت سال دفاع مقدس این جنگ در تاریخ و اذهان ماندگار خواهد شد، افزود: به این علت به این جنگ حماسه گفته میشود که تا قبل از انقلاب هر زمان که دشمن به کشور حمله میکرد بخشی از خاک ایران جدا میشد به صورتی که تا قبل از انقلاب اسلامی سه میلیون و 520 هزار کیلومتر از خاک این کشور جدا شد اما در هشت سال جنگ تحمیلی، دشمن با وجود پشتیبانی استکبار غرب و شرق و کشورهای مرتجع منطقه در حمله به ایران، نتوانست وجبی از خاک ایران را جدا کند. این حماسه، مقاومت و پایداری را برای مردم ایران به ارمغان آورد.
 
امیر نامی در پایان یادآور شد: مردم ایران بدون هیچ اجباری از رهبر خود فرمانبرداری میکنند و این از مواردی است که باعث پایداری و مقاومت کشور میشود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید حبیب ا... بورنجانی
|
-
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
0
0
جای مسرت و خوشحالی است که امیر نامی از سربازان شریف و غیرتمند ارتش جمهوری اسلامی ایران در این پست حساس جای گرفته اند امیدوارم با درایت و کاردانی که از ایشان و مجموعه همکارانشان سراغ داریم شاهد رشد و شکوفایی این بنیاد مقدس باشیم .
نظر شما
پربیننده ها