سردار مسجدی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

توجه ویژه امام زمان (عج) به رزمندگان اسلام در عملیات بازی‌دراز/ نبرد تن به تن در ارتفاعات ۱۱۰۰

مسئول روایت‌گری و زیارت‌گاه‌های کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان خاطراتی به شرح رشادت‌ رزمندگان اسلام در عملیات بازی‌دراز پرداخت.
کد خبر: ۵۸۴۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۸ - 21April 2023

توجه ویژه امام زمان (عج) به رزمندگان اسلام در عملیات بازی‌دراز/ نبرد تن به تن در ارتفاعات ۱۱۰۰سردار روشندل «ابوالفضل مسجدی» مسئول روایت‌گری و زیارت‌گاه‌های کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس به ذکر خاطراتی در خصوص عملیات بازی‌دراز که اردیبهشت سال ۶۰ برگزار شد پرداخت و اظهار داشت: شب عملیات در پایین ارتفاعات بازی دراز در مدرس‌های در روستا شیشه راه مستقر بودیم. شهید محسن وزوایی برای آخرین بار نیرو‌ها را توجیه کرد. در آن عملیات من جزو نیرو‌های گردان یک سپاه بودم که به همراه سایر گردان‌ها آماده شدیم تا عملیات بازی دراز را انجام بدهیم.

وی اضافه کرد: آن شب یکی از رزمندگان خوابی دید که موید این بود که امام زمان (عج) یاری دهنده رزمندگان خواهد بود. عملیات بازی دراز عملیات بسیار سختی بود، چون باید از دامنه ارتفاعات صعب العبور خود را به بالای قله ۱۱۵۰ می‌رساندیم و در همین دامنه‌ها، چون بعثی‌ها مسلط بر ما بود آتش شدیدی از تیربار و خمپاره بر روی سر خود تحمل می‌کردیم.

این جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با همه این سختی‌ها با استعانت از امداد‌های غیبی خود را به بالای ارتفاعات کشاندیم و از میدان‌های مینی که بر سر راهمان بود عبور کردیم. این میدان‌های میدان از زیر سنگر‌های بعث تا میانه دامنه ارتفاعات ادامه داشت. در این میدان مین‌های پدالی، سوسکی و... بود.

وی تصریح کرد: در قله ۱۱۰۰ درگیری با بعثی‌ها تن به تن شد. سلاح ما ژ۳ بود و برخی از این سلاح‌ها به دلیل اینکه غبار گرفته بود دیگر کار نمی‌کرد. وقتی بعثی‌ها را به سختی عقب زدیم، در مقابل پاتکشان از نارنجک‌های به غنیمت گرفته شده با نام مصری استفاده می‌کردیم.

مسجدی با بیان اینکه در آن ماه‌های آغازین جنگ امکانات ما بسیار کم بود و در مقابل ارتش بعثی مهمات و تجهیزات پیشرفته و فراوانی داشت، اظهار کرد: شهید غلامعلی پیچک با سه موشک تاو به روی ارتفاع آمد. تصور می‌کردیم این سه موشک تاو بعثی‌ها را زیر و رو می‌کند. هر سه موشک شلیک شد، اما اتفاقی نیفتاد. شهید پیچک در آن غروب دلگیر نگاهی به اطراف انداخت و دستور عقب نشینی داد تا نیرو‌های دیگری جایگزین ما شوند.

مسئول کمیته راویان سپاه و بسیج خاطرنشان کرد: این حماسه آفرینی‌ها، اتفاقات و وقایع باید به نسل حاضر انتقال پیدا می‌کرد لذا کاروان‌های راهیان نور به سمت مناطق عملیاتی غرب و جنوب اعزام شدند و راویان مردم را در جریان حماسه‌آفرینی‌ها قرار دادند و با فرهنگ دوران دفاع مقدس آشنا کردند. این راویان در طول سال در یادمان‌های دفاع مقدس فعالیت داشته و دارند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار