دست‌یار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت مطرح کرد؛

لزوم عمومی‌سازی فرهنگ امر خیر در گام دوم انقلاب/ جنگ مبتنی بر امر خیر و کمک مردمی پیروز شد

عبودتیان با تاکید براینکه در گام دوم انقلاب امر خیر باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، گفت: جنگ هشت ساله مبتنی بر امر خیر و کمک مردمی، مردم ایران پیروز شد.
کد خبر: ۵۸۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵ - 03May 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «سید احمد عبودتیان» دست‌یار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت در نشست «حکمرانی امر خیر و پیشرفت ایران» با بیان اینکه انقلاب اسلامی در الگوی حکمرانی خودش کاری انجام داد که برگرفته از یک الگوی حکمرانی الهی و معنوی بود، اظهار داشت: فراگیرسازی و عمومی‌سازی از ویژگی‌های این الگوست؛ کاری که دنیای غرب عکس آن را انجام می‌داد. امروز یکی از موانع برای مردم‌سازی پیچیدگی کارها است؛ ما روندی تخصصی را برای اداره کشور پیش گرفته‌ایم که موجب شده مردم کمترین انگیزه را برای ورود به کمک به حل مسائل داشته باشند. 

وی الگوی انقلاب اسلامی را مردمی دانست و به تشریح روند پیروزی انقلاب به رهبری حضرت امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: در این انقلاب حضرت امام (ره) کاری را طی 15 سال گفتمان‌سازی کرد و با این الگو انقلاب کرد. انقلاب شد و همگی استقبال کرد و امام می‌فرمایند من به پشتوانه این مردم دولت مشخص می‌کنم و سپس انتخاب جمهوری اسلامی را به دست مردم می‌سپارد. 

دست‌یار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت الگوی مردمی در مسائل مختلف انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: طی دوران انقلاب همواره یک الگوی فراگیر از طریق مردم گسترش داده شده است و 97 نهاد در همین راستا به صورت مردمی شکل داده شد که مشکلات انقلاب را حل کرد لذا امام خمینی (ره) مسائل و مشکلات را عمومی‌سازی و مردمی‌سازی می‌کرد. 

عبودتیان با بیان اینکه مسئله امروز ما مسائل اقتصادی و مالی نیست بلکه مسئله مردم است که باید وارد عمل شودند و مشکلات را حل کنند و فرهنگسازی کنند، تاکید کرد: هرجایی در مشارکت دادن مردم کم‌کاری شده است مشکلات باقی است درحالی که الگوی اداره جنگ نیز مردمی بود. اولین محصولات باغات ایران در دوران دفاع مقدس به جبهه اهدا می‌شد؛ مردم طلا و وسایل بهداشت به جبهه اهدا می‌کردند و این نوع حمایت از جنگ موجب پیروزی شد چراکه دولت اهتمامی برای حمایت از جنگ نداشت لذا تا جایی که کار مبتنی بر الگوی حکمرانی مردمی بود پیشرفت و پیروزی داشتیم.

وی اتفاقات دوران کرونا و پویش‌های مردمی در جهت مواسات را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه با وجود اینکه ادعا می‌شود سبک زندگی عوض شده است اما در مسئله کرونا و ماسک و کمک به مردم، مردم پای کار بودند، ادامه داد: بسط هویت امر خیر و گسترش دادن آن یکی از واجباتی است که در گام دوم انقلاب اسلامی باید تحقق پیدا کند؛ شاید مهم‌ترین کاری که دولت‌ها می‌توانند انجام دهند رفع موانع است. امروز بیمارستان‌هایی که بخش خصوصی‌ و مردم می‌سازند بهترین و شیک‌ترین بیمارستان‌هاست لذا ما یک الگوی مردمی داریم که سابقه‌ای در جنگ دارد و ادامه پیدا کرده است و البته برخی جاها موانع‌هایی برایشان شده است و برای پیشرفت ایران باید گسترش داده شود. 

دست‌یار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت ورود مجموعه‌های مردمی در تحقق گام دوم را ضروری دانست و تاکید کرد: باید مجموعه‌های خیریه و نهادهای مرتبط با امر خیر دست به الگوهای جدیدی بزنند که مشارکت آحادی به همراه داشته باشند و همه دانش‌آموزان و دانشجویان و عموم مردم پای کار باشند و خیر را به فرهنگ عمومی تبدیل کند. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار