در همایش تبیینی بین نسلی عهد جهاد مطرح شد؛

دستیار رئیس‌جمهور در مردمی‌سازی دولت: گروه‌های جهادی باید مردم را به مشارکت در جهاد سازندگی سوق بدهند

عبودتیان گفت: بر اساس نظرسنجی‌های مردمی صورت گرفته، ۶۰ درصد از مردم آمادگی انجام پنج ساعت کار داوطلبانه را دارند، اما بخش زیادی از آن‌ها هنوز موفق به انجام کار‌های داوطلبانه نشده‌اند چراکه یک حلقه میانی وجود ندارد تا به آن‌ها بگوید چگونه می‌توانند در حل مسائل و مشکلات جامعه مساعدت داشته باشند که این مهم جز با حضور گروه‌های جهادی محقق نمی‌شود.
کد خبر: ۵۹۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴ - 18June 2023

دستیار رئیس‌جمهور در مردمی سازی دولت: گروه‌های جهادی باید اشتیاق و علاقه مردم را به مشارکت در امر جهادسازندگی سوق بدهندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با چهل و چهارمین سالگرد فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس جهاد سازندگی، همایش تبیینی بین نسلی عهد جهاد، حضور خانوادگی جهادگران با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران جهادگر و همچنین اعضای گروه‌های جهادی در ساختمان قدیم جهاد سازندگی در مشهد برگزار شد.

در این مراسم «سید احمد عبودتیان» دستیار رئیس‌جمهور در مردمی‌سازی دولت  ضمن اشاره به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) برای تشکیل جهاد سازندگی، درباره فلسفه وجودی این نهاد انقلابی اظهار داشت: امام راحل به دنبال رساندن انسان به جایگاه خلیفه‌الله بود و جهاد سازندگی ابزاری برای تحقق این امر مهم است به همین دلیل اقدامات و تلاش‌های ما باید در این راستا باشد چراکه در اینجا تفاوت الگوی جهادی امام راحل با حکمرانی غربی مشخص می‌شود.

عبودتیان گفت: بر اساس نظرسنجی‌های مردمی صورت گرفته، ۶۰ درصد از مردم آمادگی انجام پنج ساعت کار داوطلبانه را دارند، که از این تعداد ۸۰ درصد هنوز موفق به انجام کار‌های داوطلبانه نشده‌اند چراکه یک حلقه میانی وجود ندارد تا به آن‌ها بگوید چگونه می‌توانند در حل مسائل و مشکلات جامعه مانند ازدواج و اقتصاد مساعدت داشته باشند، این مهم جز با حضور نیرو‌های جهادی محقق نمی‌شود. آنها باید حضور پیدا کنند تا اشتیاق و علاقه مردم را به مشارکت در امر جهادسازندگی سوق بدهند.

دستیار رئیس‌جمهور در مردمی‌سازی دولت در پایان صحبت خود ضمن اشاره به سابقه جهادی استان خراسان رضوی در ادامه یادآور شد: خراسان رضوی به دلیل روحیه و طبع مسولیت‌پذیری خاستگاه و الگوی برتر کار مردمی و مردم‌سازی در سطح کشور است.

بازخوانی پیام‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون جهادسازندگی، تبیین اندیشه و مشی مکتب جهادی، تجلیل از شهید «دانیال رضازاده»، تجدید عهد جهادگران با فرمان جهاد سازندگی در گام اول و دوم انقلاب اسلامی و رونمایی از کتاب مسیح سپتامبر در خصوص زندگی‌نامه شهید «سید علی زنجانی» به نویسندگی «فریده پیروی» از بخش‌های جنبی این همایش بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار