مدیرکل دفتر مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان تاکید کرد؛

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها

«کامل نواب» بر بهره‌گیری از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها تاکید کرد و گفت: گفتمان‌سازی در داخل مجموعه سمن‌ها منجر به شکل‌گیری و ایجاد شبکه‌سازی می‌شود.
کد خبر: ۵۹۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱ - 30May 2023

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌هابه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «مرتضی کامل نواب» مدیرکل دفتر مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش‌وجوانان امروز در چهاردهمین رویداد توانمندسازی «همنا» ویژه تشکل‌ها و سمن‌های جوانان استان کردستان در باشگاه فرهنگیان سنندج اظهار داشت: فعال کردن ظرفیت جوانان رویکرد جدید دولت است و در مجموعه وزارت ورزش و جوانان این موضوع به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به استارت آغاز به کار همنا افزود: در این راستا تمام تیم‌های سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در این رویداد دور هم جمع شوند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش‌وجوانان خواستار ثبت ایده تشکل‌ها و سمن‌های جوانان در سامانه استانی شد و اظهار کرد: ضرورت دارد هر استانی بهترین ایده‌های خود را در این سامانه ثبت کنند.

وی ارائه آموزش‌های عمومی به تمام سمن‌ها و تشکل‌ها را ضروری دانست و گفت: در رویداد توانمندسازی "همنا" آموزش‌های مختلفی ویژه تشکل‌ها پیش‌بینی شده است.

نواب پیگیری رویداد همنا به صورت متمرکز را از وظایف فعالیت‌های داوطلبانه جوانان عنوان کرد و افزود: در این رویداد، فعالیت‌های داوطلبانه به صورت متمرکز و با حضور تیم مدرسان تشکیل خواهد شد.

وی برگزاری رویداد همنای 2 از دیگر برنامه‌های پیش رو وزارت ورزش و جوانان بیان کرد و ادامه داد: در این دوره ارائه آموزش و توانمندسازی در موضوعات مختلف به سمن‌ها مورد توجه است. 

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه سمن‌ها و تشکل‌های جوانان باید با ارکان دیگر حاکمیتی گفتمان داشته باشند، حفظ استقبال تشکل‌ها و سمن ها را ضروری برشمرد و یادآور شد: وظایف سمن‌ها تسهیلگری است نه مداخله‌گری.

وی بر بهره‌گیری از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها تاکید کرد و افزود: گفتمان‌سازی در داخل مجموعه سمن‌ها منجر به شکل‌گیری و ایجاد شبکه‌سازی می‌شود.

نواب افزایش آگاهی و تجربه میان سازمان‌های مردم‌نهاد را ضروری دانست و تاکید کرد: سمن‌ها و تشکل‌ها باید با هم هم‌افزایی و مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار