معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی:

استکبار جهانی تهدید فرامنطقه‌ای است

امیر دریادار «سیاری» استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را تهدید‌های فرامنطقه‌ای دانست و کسب قدرت و آمادگی دفاعی برابر تهدیدات متنوع را ضروری برشمرد.
کد خبر: ۵۹۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸ - 01June 2023

استکبار جهانی تهدید فرامنطقه‌ای است/ توجه به فناوری شالوده‌شکن

به گزارش دفاع‌پرس از ساری، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی امروز در نشست تخصصی پردازش کوانتومی و اقتدار ۳۶۰ در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر با تبریک و گرامیداشت بازگشت موفقیت آمیز ناوگروه ۸۶ بر لزوم توجه به اهداف قرارگاه فجر و جهاد تبیین برای دستیابی به فناوری‌های جدید برای ارتقای سطح تجهیزات موجود تاکید کرد.

دریادار سیاری با بیان اینکه همه حکومت‌ها در راستای حفظ موجودیت و بقای خود به دنبال کسب قدرت و آمادگی دفاعی در برابر تهدید‌های متنوع پیش روی خود هستند، افزود: تهدید همیشه وجود داشته و دارد و برای مقابله با آن آمادگی لازم را کسب و خود را آماده کنیم.

وی گفت: هرچه در زمینه فناوری گام‌های بلندی برداریم می‌توانیم بگوییم برای مقابله با تهدیدات آمادگی داریم.

دریادار سیاری با اظهار اینکه تهدیدات شامل داخلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است، بیان داشت: دشمن همیشه به دنبال نفوذ در لایه‌های داخلی است و ما باید تهدید را بشناسیم و بصیرت و آمادگی مقابله با آن داشته باشیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی عنوان کرد: قطعاً استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی تهدید فرامنطقه‌ای است و باید بصیرت لازم داشته باشیم و برای شناخت تهدیدات مختلف باید محیط داخلی و خارجی را مورد مطالعه دقیق قرار دهیم.

وی گفت: شناخت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف در محیط داخلی امری مهم به شمار می‌رود و علاوه برآن در محیط خارجی تهدید‌ها را بشناسیم و آن را به فرصت تبدیل کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به انواع تهدیدات از جمله فرهنگی، اجتماعی، نظامی، اقتصادی و سیاسی ادامه داد: مأموریت ارتش جمهوری اسلامی دفاع از تمامیت ارضی، استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

دریادار سیاری با عنوان اینکه آینده با عدم قطعیت روبرو است، پویایی محیط و سرعت تغییرات را مسئله مهم برشمرد و به سیر تحول جنگ‌ها اشاره کرد و گفت: در نسل پنجم شاهد ظهور رسانه‌های نوین، جنگ ترکیبی، اختلال در تصمیم، عملیات نامتقارن و شناختی و جنگ سایبری هستیم.

وی با اشاره به تغییر ماهیت جنگ تصریح کرد: جنگ‌های آینده دارای شرایط جدید و ویژگی‌های خاص خود است از این رو نیرو‌های مسلح نیاز به الگو‌هایی دارند که آن را در شناخت روابط و شرایط روند‌ها یاری کنند. این الگو‌ها باید در سه سطح راهبردی، عملیاتی و راهکنشی بتواند راهنمای عمل باشند.

دریادار سیاری، نقش تعیین کننده تبادل اطلاعات با سرعت بالا در صحنه نبرد و بکارگیری سلاح‌های هوشمند برای دقت در زدن اهداف، عملیات سریع، قاطع با دکترین ایجاد شوک و رعب را از جمله ویژگی‌های جنگ‌های آینده بیان کرد.

وی کوانتوم، پلاسما، پرتوی هسته‌ای، اقلیمی، فضایی، امواج الکترو مغناطیس، صوتیات، فناوری‌های نوپدید و ... را از حوزه‌های برتر سازی و مقابله با تهدیدات نوین بیان کرد و افزود: همین زمان و پرهیز از شتاب زدگی، رصد و پایش وضعیت کشور‌های رقیب و دشمن در حوزه‌های کاربرد‌های نظامی فناوری‌های برتر ساز، نگاه به فناوری‌های شالوده شکن امری مهم است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی، تمرکز توانمندی‌ها و ظرفیت‌های نیرو‌های مسلح در پروژه‌های مشترک به منظور هم افزایی و مقابله با تهدید مشترک، بررسی هوشمندانه در خصوص قابلیت‌های فناوری‌های نوظهور برای دستیابی به برتی در صحنه نبر و نگاه واقع بینانه به چالش‌ها برای جلوگیری از غافگیری فناورانه را ضروری دانست.

انتهای پیام/

پربیننده ها