امام جمعه بندرعباس مطرح کرد؛

امید و ایمان سلاحی برای عبور از توطئه‌های دشمنان

حجت‌الاسلام «عبادی زاده» گفت: امام امید و ایمان را به عنوان سلاح خویش در نظر گرفته بود و امروز نیز به این سلاح برای عبور از توطئه‌های دشمنان نیاز داریم.
کد خبر: ۵۹۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹ - 09June 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت الاسلام «محمد عبادی زاده» امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) اظهار داشت: جامعه با مکتب امام راحل به سعادت می‌رسد. امام امید و ایمان را به عنوان سلاح خویش در نظر گرفته بود و امروز نیز به این سلاح برای عبور از توطئه های دشمنان نیاز داریم.

حجت‌الاسلام عبادی زاده به مشکلات بیکاری در هرمزگان، سهم نیروهای هرمزگانی از صنایع را 30 درصد اشاره کرد و افزود: هرمزگان حداقل 40 هزار بیکار دارد.البته آمارهای دستگاه‌های دولتی می‌گوید تعداد بیکاران حدود 10 تا 20 هزار نفر است البته این آمار برای کسانی است که به اداره‌های دولتی مراجعه کرده‌اند.

به گفته عبادی زاده، با حرکت های لاک پشتی نمی توان مشکل بیکاری فرزندان هرمزگان را حل کرد و باید سهم اشتغال هر حوزه مانند صنایع دستی، کشاورزی، صنایع مادر و بزرگ، شیلات، خدمات باید مشخص شود تا بدانیم ظرف مدت ۲ سال آینده در حوزه اشتغال چه تعداد شغل در هر بخش باید ایجاد شود، چنانچه بدون برنامه حرکت کنیم این ایستایی و توقف را همیشه خواهیم داشت.

امام جمعه بندرعباس یکی از ظرفیت های مغفول مانده را موضوع دریا عنوان و میزان استفاده از ظرفیت اقتصادی عظیم دریا را 10 درصد برشمرد و خاطرنشان کرد: هرمزگان دارای 1200 کیلومتر خط ساحلی و با احتساب جزایر 2300کیلومتر ساحلی است و می توان از این ظرفیت عظیم خدادادی بهره های بسیاری برد و وظیفه داریم تا مطالبه رهبری در بهره مندی از اقتصاد دریامحور را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

حجت الاسلام عبادی زاده اضافه کرد: ظرفیت صنایع دستی هرمزگان هم در زمینه اقتصادی مورد غفلت قرار گرفته و این در شرایطی است که چند سال قبل یونسکو این شهر را به عنوان شهر خلاق صنایع دستی و خانگی معرفی کرد اما از این نام گذاری و ظرفیت های آن نتوانسته ایم به نحو مطلوبی بهره ببریم و این بخش به تحرک بیشتری نیاز دارد. شیخ نشین‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس تا چند سال قبل صنایع دستی مورد نیاز خود را از هرمزگان تامین می‌کردند اما اکنون وضعیت صنایع دستی هرمزگان چگونه است؟

وی با انتقاد از نبود صنعت بسته مناسب در استان برای عرضه محصولات مختلف، عنوان کرد: تعداد بازارچه های خانگی و محلی نیز در استان معدود و محدود است و شاید حتی مغازه‌های صنایع دستی را بسیاری از همشهریان ندیده باشند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان از کسبه و بازاریان نیز در پایان سخنان خود خواست تا از حرص در سود پرهیز کنند و به سودی مکفی در تناسب با اقتصاد جامعه بسنده کنند که همانا خداوند برکت بخش زندگی همه ما است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها