حقوق بشر آمریکایی/ در نشست خبری مطرح شد؛

رئیس ستاد هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی: آمریکا صلاحیت صحبت درباره حقوق بشر را ندارد/ ترور، تحریم و توحش شعار هفته حقوق بشر آمریکایی/ برگزاری مراسم ویژه‌ برای قربانیان و مصدومان سلاح‌های شیمیایی در سردشت

غریب آبادی وضع تحریم‌های یکجانبه علیه مردم ایران را یکی دیگر از جنایات آمریکایی‌ها برشمرد و گفت: از طریق تحریم‌ها نه تنها جان بسیاری از هموطنان به خطر می‌افتد بلکه تحریم‌ها به مثابه جنایات جنگی است.
کد خبر: ۵۹۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹ - 25June 2023

//////به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «کاظم غریب‌آبادی» رئیس ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری که به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی  در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: این نشست برای تبیین و بازخوانی هفته حقوق بشر آمریکایی برگزار شده است.

غریب آبادی با بیان اینکه شان نزول و نامگذاری هفته حقوق بشر آمریکایی را مطلع هستید، ادامه داد: ما از ۷ تیر تا ۱۲ تیر شاهد جنایات رژیم آمریکا علیه ملت مظلوم ایران هستیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: جنایات آمریکا از ۶ تیر آغاز شد؛ زمانی که گروهک تروریستی منافقین بمبی را در ضبط صوت رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) کار گذاشتند که به فضل الهی ابن اقدام ناکام ماند و این اولین جنایت آمریکایی‌ها است.

وی با بیان اینکه گروهک‌های تروریستی توسط آمریکایی‌ها ایجاد شده است، تاکید کرد: مسئولیت اقدامات تروریستی گروهک‌های تروریستی داعش و تکفیری‌ها متوجه آمریکایی‌ها است.

دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد: آمریکایی ها جنایات بزرگ دیگری مرتکب شده که حمایت از رژیم بعث و صدام و جنایات آنها علیه مردم بود که منجر به شهادت و مجروحیت هموطنان عزیزمان شد.

غریب آبادی وضع تحریم های یکجانبه علیه مردم ایران را یکی دیگر از جنایات آمریکایی‌ها برشمرد و افزود: از طریق تحریم ها نه تنها جان بسیاری از هموطنان عزیزمان به خطر می‌افتد بلکه تحریم‌ها به مثابه جنایات جنگی است.

رئیس ستاد هفته بازخوانی و حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه گروهک‌های تروریستی در بهشت امن کشورهای غربی مستقر هستند، تاکید کرد: گروهک تروریستی منافقین به غربی ها هم رحم نمی کنند و مستندات بسیاری داریم که دست به اقدامات تروریستی فراوانی می زنند و برای کشورهای میزبان خودشان تهدید هستند و در ۶ ماه گذشته اعضای آنها اعتراف می‌کردند که ۱۷ هزار نفر را کشتیم و بیشتر هم می کشیم.

وی با بیان اينکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها گروهک‌های تروریستی را ایجاد کردند، افزود: ایران اسلامی کمک شایانی برای خلاصی کشورهای منطقه از شر تروریستهای منطقه صورت داد.

غریب آبادی با بیان اینکه آمریکایی‌ها علیه کشورها جنایات مختلفی مرتکب شده است، یادآور شد: بیش از ۳۵ میلیون توسط آمریکایی ها کشته شدند و جنایات بسیاری در جنگهای مختلفی در کشورهای ویتنام، کوبا، افعانستان، عراق، سوریه، و ... مرتکب شدند و جنایت علیه بشریت، تجاوز به کشورها، سرنگونی نظامهای مردمی و سیاسی از دیگر مصادیق سیاه علیه حقوق مردم در کشورهای مختلف است.

وی با بیان اینکه ما باید جنایات آمریکایی‌ها را تبیین کنیم، افزود: ستاد بازخوانی هفته حقوق بازخوانی و حقوق بشر آمریکایی در تهران و مراکز استان‌ها و شهرستان‌های تابع استانها تشکیل شد و در این راستا با سازمانها و نهادهای مختلف جلسات و برنامه‌های بسیاری برگزار شد.

غریب آبادی با بیان اینکه آمریکا بزرگترین کشور ناقض حقوق بشر است، تاکید کرد: مردم ما با گوشت و پوست خود جنایات آمریکا را لمس کردند و باید این جنایات را در سطح بین المللی تبیین کنیم و افکار عمومی دنیا با این جنایات آشنا شوند؛ مجامع بین‌المللی باید جنایات آمریکایی‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

وی درباره شعار هفته بازخوانی و حقوق بشر آمریکایی ها گفت: شعار امسال ( ترور، تحریم و توحش) است؛ شورای هماهنگی تصمیم گرفتند شعار سال گذشته را در نظر داشته باشیم و این سه واژه ماهیت اصلی آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد.

غریب آبادی به برنامه‌های هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: دوشنبه ۵ تیر مراسمی در مسجد ابوذر برگزار می‌شود؛ همچنین مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر صبح چهارشنبه ساعت ۹ و نیم صبح در چهارراه سرچشمه برگزار می‌شود، مراسم دعای عرفه در مزار شهیدان هفتم تیر ساعت ۱۵ و مراسم دعای ندبه در همین مکان برگزار می‌شود.

وی با بیان اينکه هماهنگی‌های لازم با وزارت آموزش و پرورش جهت انتشار جنایات آمریکا در کتب درسی صورت گرفته است، افزود: در روز هشتم تیر ماه در زندان اوین و زندان کرج یاد و خاطره شهید کچوئی گرامی داشته می‌شود.

غریب آبادی تاکید کرد: در شهرستان سردشت مراسم ویژه‌ای برای قربانیان و مصدومان سلاح‌های شیمیایی در روز هشتم تیرماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمریکا بزرگترین دشمن بشر و حقوق بشر است گفت: شاید کمتر کشوری را سراغ داشته باشیم که چنین جنایاتی علیه بشریت انجام داده باشد از دخالت در امور سیاسی کشورها تا نقض حقوق بشر از جمله اقدامات آمریکا است و امیدواریم این روشنگری از مرزهای ایران فراتر رود و باید این جنایات در سطح بین المللی نمایان شود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اينکه آمریکا باید در رابطه با اقداماتی که انجام داده است پاسخگو باشد، عنوان کرد: تحریم‌های یکجانبه گسترده علیه جمهوری اسلامی ایران از یک دهه قبل آغاز شد و ادبیات حقوقی در رابطه با این تحریم‌های یکجانبه وجود نداشت و حقوقدانان کمی وجود داشتند که در رابطه با تحریم یکجانبه صحبت کنند اما به دلیل اقداماتی که ایران انجام داد برای تحریم‌های یکجانبه ادبیات خوبی تشکیل شده است.

غریب آبادی با بیان اینکه موضع ما در مقابل منافقین کاملاً روشن است خاطرنشان کرد: گروهک تروریستی منافقین از نظر ما کاملاً تروریستی هستند و از خوی خود دست برنداشته اند و کشورهای میزبان منافقین باید پاسخگو باشند که چرا این جانیان را در کشور خود راه داده‌اند و بعضا از آنها حمایت می‌کنند انتظار قطعی ما این است که این کشورها باید منافقین را از کشور خود اخراج کنند.

انتهای پیام/271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار