مدیر عامل شرکت ماشین سازی اراک عنون کرد؛

حرکت شتابنده ماشین سازی اراک در راستای تحقق جهش تولید و رفع نیازمندی‌های کشور

سرایی گفت: شرکت ماشین‌سازی اراک همچون دفاع مقدس و سایر مقاطع در انقلاب اسلامی در راستای رفع نیاز‌های کشور و تحقق جهش تولید شتابنده گام برمی دارد.
کد خبر: ۶۰۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸ - 06August 2023

حرکت شتابنده ماشین سازی اراک در راستای تحقق جهش تولید و رفع نیازمندی های کشوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، رضا سرایی مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به انعقاد قرارداد ۷۰ هزار میلیاردی این شرکت درسالجاری اظهار داشت: شرکت ماشین‌سازی اراک آمادگی کامل برای ورود به عرصه پروژه‌های بزرگ را دارد و بدهی‌های جاری این شرکت هم‌اکنون کمتر از سه هزار میلیارد ریال است.

وی عنوان کرد: انتظار است بانک‌های استان در راستای تأمین نقدینگی بیشتر این شرکت، حمایت‌های ویژه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک افزود: پرورش نیروی انسانی متخصص و متعهد نقش مؤثری در نوآوری، خلاقیت و فعالیت‌های دانش بنیان دارد و باید روی نیروی انسانی سرمایه‌گذاری کرد و به آموزش نیروی انسانی توجه ویژه داشت.

وی ادامه داد: ماشین سازی اراک بیش از پنج دهه فعالیت دارد و در حوزه ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی یک صنعت اثرگذار است، اما آنچنان که باید در کشور معرفی نشده و نیاز است در این راستا، بیش از پیش از ظرفیت رسانه‌ای استان مرکزی بهره‌گیری شود.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک اضافه کرد: فعالیت برای این بنگاه صنعتی به این مفهوم است که چند نسل نیروی انسانی وارد این مجموعه شده، کار و فعالیت داشته، بازنشسته شده و از شرکت خارج شده و آثار و بار تخصصی کارهای فکری، علمی و مهارتی آنها در شرکت نهادینه شده است.

سرایی تصریح کرد: شرکت ماشین‌سازی اراک دارای یک نیروی انسانی متخصص و با مهارت بالا است و به عنوان یک سرمایه و دارایی هوشمند، پویا و خلاق است.

وی گفت: نیروی انسانی این شرکت در ۲ دهه گذشته، کمترین آموزش را دیده و کمترین سرمایه گذاری در حوزه توسعه منابع انسانی و توسعه مدیریت در کارخانه انجام شده و این در حالی است که مرکز آموزش ماشین‌سازی جزو مراکز فنی کشور است و باید در توسعه منابع انسانی نقش خود را که تاکنون کمرنگ بوده، به خوبی ایفا کند.

وی تصریح کرد: بسیاری از تجهیزات صنعتی کشور برای نخستین‌بار در این شرکت طراحی و ساخته شده، اما هیچکدام از این تولیدات، ثبت مالکیت معنوی نشده است.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک ادامه داد: در سطح ملی تجهیزات و تولیداتی وارد کشور می‌شود که ماشین‌سازی اراک قادر به تولید آن است و این شرکت از نظر فرهنگ سازمانی، خود را بی‌نیاز از بازاریابی می‌داند اما در ماه‌های اخیر سعی شده تا ظرفیت ماشین‌سازی بیشتر معرفی شود.

سرایی با بیان اینکه تلاش است تا وابستگی‌های کشور در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کاهش یابد و واردات به حداقل ممکن برسد، افزود: در حوزه منابع انسانی و توسعه مدیریت به طور قطع برنامه خاصی در پیش رو است، اما نکته مهم این است که ماشین‌سازی نقش خود را در حوزه صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، فولاد، بخش‌های معدنی، پروژه‌های عمرانی، راه‌سازی و پل‌سازی با توجه به زمینه‌های صنعتی که ماشین‌سازی دارد، باید توسعه دهد.

وی گفت: نیاز کشور در توسعه زیرساخت‌ها روز به روز در حال افزایش است و در این راستا یکی از راه‌های ارتباطی و شبکه‌های ارتباطی درون و برون شهری است و نقصی که از سال‌های گذشته بر ماشین‌سازی وجود داشته، این است که شرکت نتوانسته ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را خیلی خوب عرضه کند و این موضوع باعث شده تا خیلی از پیمانکاران با نداشتن حتی ظرفیت‌های ماشین سازی، پروژه‌هایی را به دست آورند و رقیب ماشین‌سازی شوند.

این مسئول گفت: ماشین‌سازی ظرفیت ورود به سمت پروژه‌های بزرگ را دارا است که با ورود به این عرصه بیش از یکصد واحد صنعتی در استان مرکزی به رتبه یک ارتقا پیدا می‌کند و اشتغال و سرمایه گذاری در کشور توسعه می‌یابد.

ایفای نقش ماشین سازی اراک در ستاد مین دریای استان مرکزی

وی ابراز داشت: ستاد معین اقتصاد دریا در استان مرکزی تشکیل شده که ماشین‌سازی اراک در حوزه این اقتصاد نقش مؤثری دارد.

مدیر عامل شرکت ماشین‌سازی اراک افزود: ساخت تجهیزاتی از قبیل متالوژی، ماشین منتاژ، پل و سازه فلزی و دیگ بخار، ماشین‌سازی را نه تنها در کشور بلکه در منطقه جزو شرکت‌های استثنایی قرار داده است.

سرایی تصریح کرد: با توجه به توانمندی‌های فنی و سیستمی شرکت دانش‌بنیان ماشین‌سازی اراک در بخش‌های طراحی، ساخت و تولید از جمله ریخته‌گری و آهنگری، ماشین‌کاری سنگین و خطوط ذوب، پالایش فولادهای آلیاژی، فورج گرم و عملیات حرارتی و ساخت سازه‌های دقیق تجهیزات معدنی و فولادی، شرکت‌های زیر مجموعه‌ای را تأسیس کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار