مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران خبر داد؛

ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی مازندران

«معافی» از ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۶۰۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ - 07August 2023

ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «میثم معافی» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران امروز در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار که در اردوگاه فرهنگی ورزشی تربیتی شهید رجایی فریدونکنار برگزار شد، با اشاره به نقش خبرنگاران در عصر حاضر، اظهار داشت: امروز رسانه‌ها در عملیات روانی نظام سلطه غرب در توسعه و پیشرفت کشور و راهبرد مکتبی نقش موثر دارد.

وی ضمن ارئه گزارشی از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران افزود: در بحث پویش‌ها بالای صد در صد رشد را داشتیم و بخشی از این موفقیت را حاصل زحمات رسانه هستیم.

این مسئول با اشاره به اهمیت نقش رسانه در جبهه مطالبه گری و شبکه احسان و نیکوکاری بیان کرد: در این زمینه رتبه یک تا ۳ کشور را داریم.

معافی با اشاره به اینکه ظرفیت عظیم مردمی در پویش‌ها ایجاد شده است، اضافه کرد: این حرکت یک جنبش احتماعی را ایجاد کرده است که سر آن به امام علی (ع) وصل است که در پویش‌های مان شاهد آن هستیم.

وی از رشد ۱۴۰ درصدی در حوزه اطعام علوی خبر داد و ابراز داشت: در عید قربان، قربانگاه‌های ابراهیمی ما فعال بودند و صد در صد رشد داشتیم.

این مسئول افزود: همچنین ارائه ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات به مردم و تحویل ده هزار دام سنگین و سبک از دیگر خدمات به شمار می‌آید.

معافی با بیان اینکه محلات در حوزه خیر و احسان فعال هستند، خاطرنشان کرد: ۷۰۰ آشپزخانه عام در ماه محرم با کمیته امداد در بخش توزیع غذای گرم همکاری کردند.

وی ‌با بیان اینکه ۸ میلیارد تومان قرض ماندگار در ماه مبارک رمضان ارائه شد، بیان کرد: ۵۵ درصد برنامه‌های ما در سه ماه اول سال جاری به اتمام رسید و در پویش فرزند معنوی مردم به عشق امام حسین (ع) و امام علی (ع) ۹ هزار نفر پذیرش شدند.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه اشتغال سه مأموریت بزرگ مسکن، اشتغال و ازدواج مورد هدف است، تصریح کرد: در سرفصل اشتغال ۵۰ هزار فرصت شغلی با هزینه ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ایجاد شده است.

معافی از فعالیت بالای ۸۵ درصد طرح‌های کمیته امداد در دوره کرونا خبر داد و بیان کرد: در سال جاری هزار و چهارصد و پنجاده میلیارد تومان تسهیلات اشتغال با اولویت مناطق محروم ارائه شد.

این مسئول با اشاره به ظرفیت مددجویان و مددکاران در حوزه دانش بنیان در اجرای طرح‌ها، گفت: در سه ماه اخیر ده طرح در این بخش انجام شد.  

معافی با اشاره به اینکه مردم سازی یکی از اهداف ما در بحث اشتغال است، گفت: ۱۶ هزار رشته و گرایش در دنیاست که ۶ هزار تا در ایران فعال است و هزار و پانصد میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد است و بحث آموزش اولویت دارد و باید در کنار حمایت، هدایت تحصیلی هم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۸۴ هزار خانوار مددجوی امداد داریم و در حوزه خانواده و جهیزیه هزار و ۵۳۷ مسکن در دستور کار ماست، تصریح کرد: در هفته دولت ۲۰۰ خانه را تحویل می‌دهیم و ۲۰۰ مسکن کلنگ می‌زنیم و هزار تا مسکن تفاهم نامه با بسیج سازندگی و بنیاد مسکن خواهیم داشت.

این مسئول از توزیع ۵۳۰ سری جهیزیه در این ایام خبر داد و گفت: همچنین ۴۲۲ اسپیلیت به بیماران صعب العلاج اهدا شد.

معافی با بیان اینکه حدود ۸ هزار و ۵۰۰ مستأجر تحت پوشش داریم، ابراز داشت: با توجه به هزینه بالای این بخش، رفع مشکلات این بخش، در اولویت ماست.

وی شمار بیماران خاص تحت پوشش را ۳ هزار و  نفر اعلام کرد و افزود: ماهانه مبلغ ۶۵ میلیارد تومان مستمری به این افراد پرداخت می‌کنیم.

این مسئول ارائه خدمات رایگان جراحی عمل جراحی و ارائه خدمات رایگان در اشتراک آب و برق و گاز را از جمله خدمات اعلام کرد و گفت: در چهار ماهه اول سال جاری ۶ و نیم میلیاد تومان تسهیلات ارائه شد.

معافی شمار دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش را ۱۶ هزار نفر اعلام ‌و خاطرنشان کرد: برگزاری اردوی همدان و مزار شهید همدانی، شیراز و عتبات عالیات، برگزاری دوره آموزش‌های مهارتی از جمله خدمات به شمار می‌آید.

وی شمار نخبگان دانش آموزی تحت پوشش را ۳۳۰ نخبه اعلام کرد و گفت: ماهانه ۹۰۰ هزار تومان برای هر دانش آموز خدمات داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار