حضور حداکثری، اقتدار ملی/ دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی:

احزاب در زمان انتخابات باید برنامه‌ها و سیاست‌های درست را مطالبه کنند

مرعشی گفت: اکثر مردم فکر می‌کنند حزب یعنی نهادی که بیاید لیست انتخاباتی بدهد در صورتی که حزب اساسش این است که در دوران انتخابات باید برنامه‌ها و سیاست‌های درست را مطالبه کند.
کد خبر: ۶۰۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱ - 13August 2023

.به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین مرعشی» دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در برنامه تلویزیونی جهان آرا با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری اظهار داشت: در بحث انتخابات کاهش مشارکت یک فرآیند است و بالاخره مردم وقتی دست به انتخاب می‌زنند انتظار دارند که پاسخ مناسبی نسبت به رأیی که داده اند دریافت کنند.

وی افزود: در سال‌های اخیر مردم با آرای‌شان پاسخ مناسبی از انتخابات‌هایشان دریافت نکردند.

مرعشی در ادامه گفت: اتفاقی که در انتخابات می‌افتد، بعضی از محدودیت هایی است که شورای نگهبان ایجاد می‌کند و ما در بعضی انتخابات‌ها با نیرو‌های رده دوم و سوم خود وارد فضای انتخابات می‌شویم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی افزود: سیاست یک پدیده پویاست و مردم با یک امیدی به یک لیستی رای دادند.

مرعشی تصریح کرد: یک واقعیت بسیار تلخی در ایران وجود دارد و آن هم این است که منتخب مردم بعد از انتخاب غیر از سه چهار ماه اول که پرشور جلو می‌رفت یک مرتبه بی انگیزه می‌شد.

وی در ادامه گفت: اکثر مردم فکر می‌کنند حزب یعنی نهادی که بیاید لیست انتخاباتی بدهد در صورتی که حزب اساسش این است که باید برنامه‌ها و سیاست‌های درست را مطالبه کند.

مرعشی افزود: من شخصاً فکر می‌کنم برای ایران زمان یک نحله فکری جدید سیاسی فرا رسیده با ویژگی این که با مشکلات مردم بتواند صادقانه رفتار کند.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در ادامه گفت: ما ایرانی‌ها از اصول گرا و اصلاح طلب و هر نحله فکری سیاسی همه در یک کشتی هستیم و اگر هر تغییراتی در ایران صورت بگیرد ما سرنشینان یک کشتی هستیم.

مرعشی در ادامه گفت: من به ملت ایران توصیه می‌کنم وارد انتخابات شوند. باید یک سری اصلاحاتی صورت بگیرد تا مردم پای صندوق‌های رای بیایند.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: ملت ایران یک ملت متکثر است و ما باید درک کنیم که همه گروه‌ها وقتی با هم جمع شوند می‌شوند ملت ایران به معنای واقعی معنای ملت پیدا می‌کند.

مرعشی در ادامه گفت: زمانی که ملت ایران و گروه‌های مختلف و بالای ۷۰ درصد جامعه در مجلس کرسی داشته باشند، آن زمان شاهد یک مجلس تاثیرگذار خواهیم بود.

وی افزود: انتخابات می‌تواند به سمتی برود که نمایندگان طیف‌های گوناگون در مجلس وجود داشته باشند و این چنین است که ملت می‌توانند همراه نظام باشند.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی اظهار کرد: اگر شورای نگهبان از زاویه منافع کلی نظام به انتخابات نگاه کند و تصمیم گیری کند، آن وقت ما شاهد یک انتخابات پرشور و مجلسی تاثیر گذار خواهیم بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار