یادداشت/ روزبه قمصری

مهاجرت معکوس آغازی بر پایان رژیم صهیونیستی

صهیونیست‌ها که تحت تاثیر تبلیغات غرب با رویای دستیابی به زندگی بهتر به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده بودند اکنون با بحران‌های مختلفی که پیش روی خود و رژیم صهیوینستی می‌بینند به فکر کوچ دائمی از این سرزمین به کشور‌های اروپایی و آمریکایی هستند.
کد خبر: ۶۱۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 23August 2023

مهاجرت معکوس آغازی بر فروپاشی رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - روزبه قمصری؛ اگر به فلسفه تاسیس رژیم صهیونیستی نگاهی بیاندازیم متوجه می‌شویم که یگانه هدف بنیانگذاران این رژیم جعلی و نامشروع برای تشکیل این رژیم انجام تبلیغات بسیار گسترده و چشمگیر در سطح جهان برای تشویق و ترغیب صهیونیست‌های جهان به منظور وادار کردن آن‌ها برای مهاجرت دائمی به سرزمین‌های اشغالی بوده است. در این میان بنیانگذاران این رژیم اشغالگر از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های رسانه‌های زنجیره‌ای غربی است که تبلیغات لازم و ضروری را در سطح جهان انجام دادند.

حال در این میان اگر نگاهی به سخنان و اظهارات «بن‌گوریون» به عنوان نخستین نخست وزیر رژیم صهیونیستی داشته باشیم به خوبی متوجه می‌شویم که او به عنوان یکی از بنیانگذاران این رژیم جعلی و نامشروع توجه و تمرکز بسیار وییژه و خاصی به موضوع مهاجرت صهیونیست‌های جهان به سرزمین‌های اشغالی دارد. او در اظهارات خود مهاجرت به فلسطین را همانند خونی دانسته بود که ادامه حیات «اسرائیل» را بیمه می‌کند و تضمین کننده امنیت و آینده آن است.

بر اساس همین سخنان «بن‌گوریون» هم می‌توان گفت که فاکتور جمعیت موضوعی بسیار مهم و حیاتی است که موجب دوام و بقاء رژیم صهیونیستی شده و در همین راستا هم مانع از فروپاشی و نابودی این رژیم اشغالگر می‌شود. زیرا بسیار واضح و روشن است که وجود رژیم صهیونیستی بدون جمعیت هیچ معنا و مفهومی نداشته و نخواهم هم داشت. در حقیقت می‌توان گفت که موضوع مهاجرت صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اشغالی به منظور تحقق اهداف بنیانگذاران آن در مسیر تشکیل رژیم صهیونیستی در دستور کار ویژه مقامات و موسسان این رژیم قرار داشته است.

اما باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشیم که تشویق و ترغیب صهیونیست‌های سراسر جهان برای مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی بدون مشوق و امتیازات قابل توجه و چشمگیر غیرممکن و محال بود. از این روی بود که در تبلیغات بنیانگذاران صهیونیست‌ها به وعده‌های اقتصادی و معیشتی توجه ویژه‌ای شده بود و در برنامه‌های تبلیغاتی که از رسانه‌های مختلف غربی پخش می‌شد به صهیونیست‌های ساکن در سراسر جهان وعده رسیدن و دستیابی به یک زندگی ایده‌آل و آرمانی داده شده بود.

این در حالی است که در سال‌های اخیر به دلیل بروز انواع و اقسام مسائل و مشکلات بزرگ و کوچک برای رژیم صهیونیستی به خصوص برای سران و مقامات تل‌آویو موجب شده است که این رژیم نامشروع و اشغالگر از وضعیت نسبتا نرمال و عادی که برای سال‌ها به لطف حمایت‌های کشور‌های غربی و آمریکا از آن برخوردار بود رفته رفته فاصله فراوانی بگیرد و امروز با وضعیت و شرایطی دست به گریبان باشد که موجب شروع موج‌های بزرگ و گسترده‌ای از مهاجرت صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی به سایر نقاط جهان شده است.

موضوع مهم دیگری که موجب شده تا پایه‌های لرزان و فرسوده رژیم صهیونیستی بیش از هرزمان دیگری به فروپاشی نزدیک شده باشد، سلب اعتماد و اطمینان جوانان و در کل نسل جوان ساکن سرزمین‌های اشغالی نسبت به سیاست‌ها و برنامه‌های سران و مقامات این رژیم جعلی است. این وضعیت تا اندازه‌ای حاد و بحرانی است که در نظرسنجی‌های اخیری که در داخل این رژیم در میان جوانان صهیونیست صورت گرفته بیش از نیمی از آن‌ها در صورت امکان حاضر به مهاجرت و ترک همیشگی سرزمین‌های اشغالی و سفر به کشور‌های اروپایی و آمریکا هستند.

البته برای افزایش اقبال جوانان و نسل جوان ساکن سرزمین‌های اشغالی برای مهاجرت و ترک این سرزمین دلایل متعددی وجود دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توانیم به فساد سیاسی، مشکلات اجتماعی، بیکاری و در نهایت فقر اشاره کنیم. عوامل بسیار مهم و تعیین کننده‌ای که تمامی جاذبه‌های لازم برای ماندن و زندگی کردن در سرزمین‌های اشغالی را در اذهان جوانان و صهیونیست‌ها از بین برده است.

از طرف دیگر بعد از روی کار آمدن کابینه تندرو و افراطی نتانیاهو و دراختیار گرفتن پست نخست وزیری این رژیم، شاهد شدت گرفتن و گسترده شدن اقدامات تجاوزکارانه و ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان بودیم که بالطبع موجب شده تا شاهد افزایش قابل ملاحظه درگیری‌ها مابین نظامیان این رژیم با مبارزان و گروه‌های مقاومت فلسطینی باشیم. موضوعی که شاخصه‌های امنیت و ثبات این رژیم را به شدت کاهش داده و موجب شده تا صهیونیست‌های خسته از درگیری‌های مداوم به فکر ترک «اسرائیل» بیافتند.

در پایان باید گفت سران و مقامات رژیم صهیونیستی امروز خود را با وضعیت و شرایط بسیار ناگواری روبرو می‌بینند که ضمن اینکه ساخته و پرداخته سیاست‌ها و اقدامات نادرست و ظالمانه آن‌ها است، هیچکدام از شاخصه‌های لازم برای جذب صهیونیست‌ها در جهت ماندن در سرزمین‌های اشغالی را نیز ندارد و از این روی با شدت گرفتن میزان مهاجرات صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی با فروپاشی و نابودی موجودیت نامشروع خود برو شده اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار