در مرقد مطهر امام خمینی (ره) مطرح شد؛

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: هیچ مشکلی برای کشف و درگیری با پرنده‌های مختلف نداریم/ آماده مقابله و انهدام هرگونه تهدیدی هستیم

امیر سرتیپ صباحی فرد گفت: هیچ مشکلی برای کشف و درگیری با هرنوع پرنده‌ای از هر نسلی که باشد، نداریم.
کد خبر: ۶۱۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ - 30August 2023

هیچ مشکلی برای کشف و درگیری با پرنده‌های مختلف نداریم/ آماده مقابله و انهدام هرگونه تهدیدی در آسمان کشورمان هستیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد باقر روشن‌دل» رئیس اداره عقیدتی سیاسی به همراه جمعی از فرماندهان، مسئولان و کارکنان این نیرو به‌مناسبت دهم شهریور روز پدافند هوایی با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل تجدید پیمان کردند.

فرماندهان و کارکنان نیروی پدافند هوایی ارتش در این مراسم ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با نثار تاج گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

امیر سرتیپ صباحی فرد در این مراسم گفت: به ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی اعلام می‌کنم که فرزندان شما در ارتش و خاصه در نیروی مقتدر پدافند هوایی ارتش، بر سر عهد و پیمانی که بسته‌اند، ایستاده‌اند و اجازه هیچ‌گونه تعدی به آسمان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نداده و نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه تجربه ۸ سال دفاع مقدس به ما یاد داد که باید یک پدافند هوایی مقتدر و قوی داشته باشیم، تصریح کرد: جنگ تحمیلی را در حالی پشت سر گذاشتیم که حداقل تجهیزات را، آن هم تجهیزات غیربومی و وابسته به خارج داشتیم، اما امروز در شرایط و جایگاهی هستیم که توان دفاعی ما قابل مقایسه با ۸ سال دفاع مقدس نیست.

فرمانده نیروی پدافند هوایی با بیان اینکه کارکنان توانمند این نیرو از لحظه لحظه زمان برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: با استفاده از سامانه و رادار‌های بومی تمامی تحرکات دشمنان را در پایگاه‌هایشان رصد می‌کنیم و با صراحت می‌گویم که هیچ مشکلی برای کشف و درگیری با هرنوع پرنده‌ای از هر نسلی که باشد را نداریم.

وی با اشاره به ساخت و تولید تجهیزات بومی و پیشرفته این نیرو گفت: نیروی پدافند هوایی سدی محکم و آهنین در برابر هرگونه تجاوز احتمالی دشمنان است.

امیر سرتیپ صباحی فرد با بیان اینکه سامانه سلا‌ح‌های راداری و موشکی بومی، پدافند هوایی را به یک قدرت قابل اتکا در منطقه و دنیا تبدیل کرده است، تصریح کرد: نیروی قدرتمند پدافند هوایی با استفاده از سامانه‌‎های بومی و داخلی جدید خود آمادگی مقابله و انهدام هرگونه تهدید در آسمان امن کشور عزیزمان را دارد و این قدرت بازدارندگی دفاعی مهم توکل به خداوند متعال، استفاده از منویات راهبردی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) و اتکاء به دانش نیروی جوان متخصص و روحیه جهادی آنان میسر شده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار