استاندار سمنان:

استان سمنان جزو استان‌های دارای امنیت پایدار است

«هاشمی» گفت: سمنان جزو استان‌های دارای امنیت پایدار است و این امنیت نتیجه وحدت بین ارکان‌های امنیتی کشور و بصیرت جامعه است.
کد خبر: ۶۱۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵ - 31August 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «سید محمدرضا هاشمی» استاندار سمنان امروز (پنجشنبه) در آیین بهره برداری از تصفیه‌خانه پساب شهرک فدک شاهرود در استان سمنان با حضور «احمد وحیدی» وزیر کشور اظهار داشت: کمبود نیروی کار و بحران کم‌آبی در استان سمنان جدی است و رفع این چالش‌ها نیازمند نگاه و توجه ملی است.

وی با بیان اینکه ۱۲۷ واحد راکد استان سمنان در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت، افزود: احیای واحدهای راکد منجر به اشتغالزایی برای نزدیک به سه هزار نفر شد.

وی تصریح کرد: سمنان با نرخ رشد اقتصادی پنج و ۲ دهم درصد، جزو سه استان کشور در شاخص پویایی اقتصادی در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

استاندار سمنان گفت: طبق برآورد رسمی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بر مبنای محاسبات مرکز آمار ایران، استان سمنان با نرخ رشد اقتصادی پنج و ۲ دهم درصد، بعد از استان‌های نفت‌خیز بوشهر و هرمزگان، رتبه سوم پویاترین اقتصاد را در بین استان‌های کشور در سال ۱۴۰۱ به خود اختصاص داد.

وی بیان کرد:۷۰ شرکت دانش بنیان در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم در استان سمنان فعال بود و اکنون شمار این واحدها به ۱۴۵ شرکت در دولت سیزدهم افزایش یافته است.

وی یادآور شد: ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در بخش اقتصادی و عمرانی مربوط به مصوبات سفر آیت الله سید ابراهیم رییسی به استان سمنان است و علاوه بر جذب این اعتبارات ۹۶۰ میلیارد تومان مازاد نیز جذب شد.

هاشمی ادامه داد: ۱۳۰ قنات از محل مصوبات سفر رییس جمهور احیا شد و طی ۲ سال گذشته با برنامه‌ریزی و همدلی بخش‌های مختلف حتی یک واحد تولیدی در استان سمنان تعطیل نشد.

استاندار سمنان گفت: سمنان جزو استان‌های دارای امنیت پایدار است و این امنیت نتیجه وحدت بین ارکان‌های امنیتی کشور و بصیرت جامعه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار