امیر چیت ­فروش در یادواره شهدای دانشجو در مشهد مطرح کرد؛

سلب آرامش از صهیونیستها در انتفاضه آخر/مدیریت جهان اسلام آمادگی دانشجویان مسلمان را می ­طلبد

مشاور فرمانده نهاجا: استکبار نوکرصفت و دست­ نشانده می­ خواهد. او اگر در بعضی کشورها تجهیزات نظامی می­ آورد، به دنبال این است که پایگاهی را برای خود داشته باشد. این استراتژی ثابت دشمن است که هدف تأمین منافع خود را به همراه دارد.
کد خبر: ۶۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ - 09December 2015

سلب آرامش از صهیونیستها در انتفاضه آخر/مدیریت جهان اسلام آمادگی دانشجویان مسلمان را می ­طلبد

به گزارش دفاع پرس از مشهد، به مناسبت 16 آذر روز دانشجو ششمین یادواره 44 شهید دانشکده فنی شهید محمد منتظری با عنوان پایان نامه سرخ با حضور تعدادی از دانشجویان و جمعی از خانواده معظم شهدای این دانشکده برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم خلبان حسین چیت­ فروش مشاور فرمانده نهاجا با گرامیداشت روز دانشجو اظهار داشت: حرکت 16 آذر دانشگاه تهران که منجر به شهادت 3 تن از دانشجویان دانشکده فنی شد در اعتراض به سفر نیکسون در 17 آذرماه به ایران بود. در این اعتراض دانشگاه تهران به صورت کامل نظامی شده بود.

پاسداشت 16 آذر احترام به تفکر شهادت طلبی است

وی افزود: هر چند علی­رغم اعتراضات دانشجویان، سفر نیکسون به ایران لغو نشد و حتی در این سفر مدرک دکتری حقوق را به او اعطا کردند، اما حرکت اعتراضی دانشجویان در این روز، زمینه­ ساز نهضتی در زمینه استقلال در حوزه نفت و همچنین ایجاد یک حرکت مردمی و ملی شد. چیت ­فروش یادآور شد: اگر امروز با گذشت 62 سال از آن حادثه، مراسم بزرگداشت برگزار می ­شود، به این علت است که از این حادثه درس بگیریم. ما با بررسی این رخداد تاریخی متوجه خواهیم شد که حرکت ­های اعتراض ­آمیز مردمی باعث سرنگونی رژیم پهلوی شد. ما 16 آذر را به احترام تفکر شهادت طلبی که به پشتوانه مردم برای حفظ منافع معنوی کشور شکل گرفت پاس می­داریم. دانشجویان امروز ما نیز باید با تکیه بر سلاح علم و دانش خود را برای مدیریت جهان اسلام آماده کنند چون ما نیاز به مدیران متعهد و متخصص داریم.

استکبار در منطقه دنبال تأمین منافع خود است

مشاور فرمانده نهاجا تأکید کرد: استکبار نوکرصفت و دست­ نشانده می­ خواهد. او اگر در بعضی کشورها تجهیزات نظامی می ­آورد، به دنبال این است که پایگاهی را برای خود داشته باشد. این استراتژی ثابت دشمن است که هدف تأمین منافع خود را به همراه دارد.

راهپیمایی اربعین نشان اقتدار ما است

چیت­ فروش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راهپیمایی میلیونی اربعین گفت: مسلمانان از همه دنیا دهها کیلومتر پیاده روی کردند و چه حماسه ­ای آفریدند. حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز اربعین، امنیت در برگزاری مراسم این روز را رقم زد. پیام این حرکت معنوی مردم چیزی جز امینت، پیام معنویت و دعوت به آرامش نیست. استکبار و صهیونیست با این حرکت جنگ دارند. آنها با نام و نشان افراد جنگ ندارند، بلکه با مکتب و فکر و اندیشه ما کار دارند. در این همایش بزرگ همه آمده بودند و این نشان از اقتدار ما دارد.اگر رسانه­ های غربی صادق هستند چرا این حماسه بزرگ را نشان ندادند؟ همین رسانه­ ها اگر روزی ده نفر جایی فریادی بزنند فوراً آن را منعکس می­ کنند. دانشگاهیان ما بی­ طرفانه ببینند و قیاس کنند که رسانه­ های دنیا در انعکاس این حرکت چقدر صادقانه برخورد کردند؟ این راهپیمایی مردمی از هر موشک دوربردی موثرتر است.

سلب آرامش از صهیونیستها در انتفاضه آخر

مشاور فرمانده نهاجا سپس با اشاره به ضعف و ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابل مبارزان فلسطینی اظهار داشت: در طول تاریخ عمر رژیم صهیونیستی همانند انتفاضه آخر، امنیت و آرامش از  تل­آویو و مردم عادی شهرک­های صهیونیست نشین سلب نشده است.

 خوشحالی خانواده معظم شهدا از تقدیم فرزندانشان

وی در ادامه در خصوص شهادت و نقش آن در سازندگی جامعه اسلامی تصریح کرد: صادق صبا مدیر بی­بی سی فارسی سفری به اصفهان داشت. او به گلزار شهدا این شهر رفت و با خانواده شهدا مصاحبه کرد. او در این دیدارها دیده بود که خانواده شهدا با اینکه عزیز و جگر گوشه­ اشان را فدا کردند اما باز هم شاد و خوشحال هستند و بر مزار آنها شیرینی پخش می­ کنند، که خود او گفته بود تا این ملت اینگونه در راه دفاع از اسلام جوانان خود را تقدیم می­ کنند پیروز هستند.

هر چه هست از برکت ولایت فقیه است

چیت ­فروش سپس در خصوص جایگاه ولایت فقیه در هدایت و رهبری جامعه اسلامی تصریح کرد: حرکت­ های آزادی خواهانه ­ای که در دنیا شکل گرفته است و به نحوی تداوم نداشته است بخاطر نبود ولایت بوده است. در تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی وقایع و رخدادهای حساسی کشور را تهدید می­ کرد اما با یک پیام رهبر معظم انقلاب همه این تهدیدات خنثی شده است.

شناخت خانواده معظم شهدا لازمه شناخت حضرت زینب(س) است

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: راه ما را خانواده شهدا نشان دادند. ما اگر خانواده شهدا را نشناسیم حضرت زینب(س) را نخواهیم شناخت. شهدا در هر لباسی که بودند برای امروز کشور ما الگو هستند. آنها با ساده زیستی و بی­ تکلف بودنشان به ما فهماندند که جریان اسلام محمدی که پایه­ گذار آن نبی­ مکرم اسلام(ص) است تداوم دارد.

در ادامه این مراسم، نمایش«مسافران نور» برگرفته از زندگی نامه ۴۴ شهید دانشکده با هنرمندی حسن جوهرچی، جعفر دهقان، اصغر تقی زاده و ابوالفضل همراه اجرا شد.

در خاتمه نیز به مناسبت نزدیک شدن به ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) نزار القطری از مداحان اهلبیت به ذکر مصیبت خاندان عصمت و طهارت پرداخت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار