جزئیات مراسم تشییع سردار «محمد باقر رنجبر»

مراسم تشییع سردار بزرگ اسلام، سردار رنجبر فردا ساعت ۹ صبح در حرم نورانی حضرت سید علا الدین حسین (ع) به‌طرف گلزار شهدای مهدی آباد قصرالدشت برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴ - 16September 2023

جزئیات مراسم تشییع سردار «محمد باقر رنجبر» در فارس

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، مراسم تشییع  سردار «محمدباقر رنجبر» شنبه ۲۵ شهریور ساعت ۹ صبح در حرم نورانی حضرت سید علا الدین حسین (ع) به‌طرف گلزار شهدای مهدی آباد قصرالدشت برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم بزرگداشت سومین روز درگذشت دوشنبه، ۲۷ شهریورماه از ساعت ۱۵/۳۰ تا ۱۷ در حسینه عاشقان ثارالله (ع) واقع در بلوار پاسداران برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، سردار سرتیپ پاسدار «محمدباقر رنجبر» رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس و مسئول امور پیشکسوتان دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس دیروز ۲۳ شهریور در سالروز رحلت نبی اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به همرزمان شهیدش پیوست. حاج (منوچهر) محمدباقر رنجبر از همان روز‌های آغازین جنگ به عنوان پاسدار از شیراز به جنوب اعزام شد و ابتدا به عنوان تیربارچی در عملیات حضور داشت.

۲۲ ساله بود که به عنوان پاسدار راهی جبهه‌های جنگ شد و در آخرین مسوولیتش جانشینی فرماندهی لشکر را بر عهده داشت و بعد از آن فرمانده و جانشین گردان شد و سپس فرماندهی لشکر ۱۹ فجر را عهده دار بود و فرماندهی تیپ‌های امام سجاد (ع) و امام حسن (ع) در دوران دفاع مقدس و فرماندهی اسبق عملیات سپاه فجر استان فارس از دیگر سمت‌های وی بود.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۹ فجر که سال‌ها در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشغول فعالیت بود پس از بازنشستگی هم دست از تلاش بر نداشت و تدریس درس علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه، ریاست اداره امور پیشکسوتان دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، پیگیری امور سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با حوزه ایثار و شهادت، مدیریت، تدوین و جمع آوری اسناد مجموعه اسناد لشکر ۱۹ فجر در هشت سال دفاع مقدس و انجام پژوهش در باب شهدا و رزمندگان دفاع مقدس بخشی از فعالیت‌های وی در این خصوص است.

زائر الحسین سردار حاج منوچهر (محمدباقر) رنجبر این فرمانده پیشکسوت دفاع مقدس که به خوشرویی، مهربانی، خضوع و خشوع، خلوص و پاکی و پاک‌دستی مشهور بود در حین برگشت از سفر معنوی کربلای عراق دچار عارضه‌ای جسمی شد و در آی سی یو بیمارستان نمازی بستری شده و پس از اینکه به کما رفت در نهایت دیروز در سالروز رحلت پیامبر اکرم و شهادت نوه مکرمش امام حسن مجتبی (ع)، روح پاکش به ملکوت اعلا پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها