عبدالله الدقاق از رهبران مقاومت بحرین:

توافق ابراهیم قبل از اجرایی شدن، خفه شده است

یکی از رهبران مقاومت بحرین با اشاره به تلاش‌های پیدا و پنهان صهیونیست‌ها برای ضربه زدن به منافع جمهوری اسلامی ایران چه از طریق نزدیک شدن به مرز‌های ایران و چه از مسیر عادی سازی به وسیله توافق ابراهیم، از آن با عنوان توافق یاد کرد که قبل از اجرایی شده خفه شده است.
کد خبر: ۶۱۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱ - 20September 2023

توافق ابراهیم قبل از اجرایی شدن، خفه شده استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌‎پرس، در جریان هشتمین نشست بین المللی «مجاهدان در غربت» که روز جمعه به منظور پاسداشت مقام «حجت الاسلام سید عیسی طباطبایی»، در شهر دامغان برگزار شد، عبدالله الدقاق از رهبران شناخته شده مقاومت مردم بحرین در برابر رژیم آل خلیفه، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه عربستان به نوعی بحرین را متعلق به خود می‌داند و به نوعی آن را حیاط خلوت خود می‌داند. این که بحرین از عربستان فاصله بگیرد و به سمت آمریکا بروند، چگونه ارزیابی می‌شود، گفت: «محمد بن‌سلمان دو چهره دارد. یک چهره ظاهری که تلاش می‌کند، رابطه خوبی با جمهوری اسلامی ایجاد کند و چهره باطنی او که از جمله اقداماتش این است که به بحرین چراغ سبز نشان می‌دهد تا به سمت اسرائیل و آمریکا حرکت کند. به همین دلیل شاهد هستیم که برای اولین بار یک تیم از اسرائیل به صورت علنی برای یونسکو به عربستان سعودی رفتند. او (بن سلمان) روز به روز در پی ایجاد رابطه با اسرائیل است و این موضوع الان علنی نیست، اما روز به روز علنی می‌شود.»

حضور نظامیان امریکایی در منطقه که ایران مخالف آن است و اثر آن بر دیگر کشور‌ها و به ویژه بحرین، دیگر پرسشی بود که این چهره مقاومت درباره آن موضع گیری کرد: «ما می‌گوییم که کل نیرو‌های امریکایی، انگلیسی، اسرائیلی باید از منطقه خارج شوند و ما حضور آن‌ها را محکوم می‌کنیم.» الدقاق اهمیت پاک شدن منطقه از نیرو‌های بیگانه را اینطور تشریح کرد: «بیگانگان تا زمانی که در منطقه باشند، در امور دخالت می‌کنند. امریکایی‌ها با حضور خودشان اوضاع را در دست خودشان می‌گیرند و جمهوری اسلامی ایران را اذیت می‌کنند و منافع کشور‌های خلیج فارس را در دست می‌گیرند و به جای مردم برای آن‌ها تصمیم می‌گیرند.»

تلاش تل آویو برای اقدام علیه تهران از مسیر عادی سازی

الدقاق در ادامه با تاکید بر اینکه عادی‌سازی روابط با اسرائیل خیانتی بزرگ است، تصریح کرد: «بحرین کشور اقتصادی نیست و برای اسرائیل این توافق از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست بلکه علیه جمهوری اسلامی است. مقامات بحرین از این نگرانند که اگر به وضعیتی شبیه خروج آمریکا از افغانستان را تجربه کنند، تنها می‌مانند و به فکر طرف دوم و سومی افتاده اند که به همین دلیل سراغ انگلیسی‌ها رفتند و با در اختیار گذاشتن پایگاه نظامی دوباره پای آن‌ها را به منطقه باز کردند و بعد سراغ اسرائیل رفتند؛ و این اشتباهی بزرگ است، چون اکثر کشور‌هایی که به توافق با اسرائیل روی آوردند از این توافق سودی نبردند.»

این چهره مقاومت درباره انگیزه تل آویو از پیگیری توافقاتی شبیه به توافق ابراهیم هم گفت: «دلیل اول امنیتی و به روشنی یعنی جاسوسی علیه جمهوری اسلامی است. از لحاظ استراتژیک ایران در ۳ مرز یعنی سوریه، لبنان و غزه به فلسطین اشغالی نزدیک شده است و لذا اسرائیل باید خود را به مرز جمهوری اسلامی برساند و اینکار را از آذربایجان، ترکیه، امارات، بحرین انجام می‌دهد. مورد دیگر اقتصادی است که به چندین توافق میان اسرائیل و بحرین، اسرائیل و عربستان در زمینه صادرات کالا منعقد شده است و مورد دیگر هم بعد روانی است.»

عبدالله الدقاق یادآور شد: «اساس جنگ در جهان، سیطره بر ثروت هاست. یان چندین وسیله دارد که یکی از وسایل آن تفکرات و ایدئولوژی هاست. در امریکا دموکرات‌ها و جمهوری خواهان روش خود را دارند. دموکرات‌ها دنبال ایدئولوژی می‌روند و جمهوری خواهان به دنبال سیاست می‌روند. به همین دلیل است که ترامپ کاری به تفکرات بن سلمان نداشت و فقط پول می‌گرفت، ولی بایدن هم پول گرفت و هم تفکرات در عربستان از جمله نگاه به زن را مد نظر قرار می‌دهد.»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار