در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: نطق رئیس جمهور در مجمع عمومی در حمایت از قرآن اثرگذارترین اقدام دیپلماتیک بود

شریفیان سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را اثرگذار دانست و گفت: حمایت از قرآن کریم پوچ بودن شعارهای حقوق بشری و دموکراسی‌خواهانه دولت‌های غربی را به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۶۱۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹ - 23September 2023

نطق رئیس جمهور در مجمع عمومی در حمایت از قرآن اثرگذارترین اقدام دیپلماتیک بود«مهدی شریفیان» عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، درباره سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار داشت: به جرأت باید سخنرانی رئیس جمهور کشورمان را اثرگذارترین سخنرانی در این دوره از مجمع عمومی سازمان ملل متحد دانست.

وی ادامه داد: رئیسی در شرایطی به قرآن و جایگاه آن اشاره کرد که اغلب کشور‌های اسلامی چنین اقدامی را انجام نداده بودند و به معنای واقعی کلمه رئیس جمهور با استفاده از مکان و زمان مناسب اقدامات توطئه‌آمیز دشمن را خنثی کرد.

این نماینده مجلس افزود: سال گذشته وقتی رئیسی تصویر شهید سلیمانی را در دست گرفت و بالا برد افکار عمومی جهان را متوجه جنایتی که آمریکایی‌ها انجام دادند، کرد و در نوع خود یک اقدام اثرگذار دیپلماتیک بود و امسال هم در شرایطی قرآن را در دست گرفت و بالا برد که عده‌ای به اسم دموکراسی و البته با حمایت دشمنان جهان اسلام به قرآن توهین کردند ولی رئیس جمهور با این اقدام خود هم عظمت اسلام و قرآن را نشان داد و هم اینکه پوچ بودن شعارهای حقوق بشری و دموکراسی‌خواهانه دولت‌های غربی را به نمایش گذاشت.

شریفیان تصریح کرد: رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل به دنبال پیشبرد صحیح دیپلماسی عمومی است و از این طریق با یک تیر چند نشان زد یعنی هم ارادت خود را به قرآن نشان داد و هم ماهیت استکبار را آشکار ساخت و هم ریلی را بنا نهاد تا کشورهای اسلامی از بیم افکار عمومی جهان اسلام هم شده کمی به خود بیایند و جدی‌تر ظاهر شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نطق رئیس جمهور در حمایت از قرآن، موجی از تردیدها ‌و تشکیک‌ها را در اذهان عمومی مردم اروپا به وجود آورد مبنی بر اینکه آیا رهبرانشان پایبند به دموکراسی یا حقوق بشر هستند یا استفاده ابزاری از آن می‌کنند، اظهار کرد: رئیسی با این اقدام خود هم به ارتقای جایگاه کشورمان در جهان اسلام کمک کرد و هم اینکه امت مسلمان را به مطالبه‌گری از حاکمانشان وا داشته تا از آنها بخواهند اقدامی جدی و عملیاتی انجام دهند نه اینکه به صدور چند بیانیه اکتفا کنند.

به گزارش دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور ایران در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع نمایندگان کشور‌های عضو اظهار داشت: قرآن کلام خداوند و کتابی است که انسان را به عقلانیت، معنویت، عدالت، اخلاق و حق‌باوری دعوت می‌کند. سه رکن اساسی در قرآن، توحید، عدالت و کرامت انسانی است که تأمین کننده سعادت بشر است. مگر قرآن چه فرموده است که کینه‌های مستکبرین و ارباب قدرت و ثروت را برانگیخته است؟

قرآن می‌فرماید‌ ای بشر؛ ستم و تفرقه را نپذیر. با این رهنمود می‌توان جهانی از کرامت و عظمت ساخت. قرآن از وحدت بشر می‌گوید و اینکه همه ساکنان زمین، همچون خواهر و برادرند و از یک پدر و مادر؛ قرآن انسان را نماینده خداوند، و زن و مرد را با وجود تفاوت‌های طبیعی، مکمل یکدیگر و مساوی در محضر خداوند می‌داند؛ قرآن از حریم خانواده دفاع می‌کند و کودک را امانت خدا می‌داند.

وفای به عهد و پیمان، راستگویی و امانت‌داری، صداقت در مراودات و معاملات، خدمت به محرومان و مبارزه با فقر و فحشاء و بی‌عدالتی… آری اینهاست محتوای قرآن شریف.

آیا این نخستین بار است که کلمات خداوند را می‌سوزانند و گمان می‌کنند، صدای ملکوت را برای همیشه قطع می‌کنند؟ آیا نمرود و فرعون و قارون بر ابراهیم و موسی و عیسی پیروز شدند؟

قرآن، توهین به عقاید و باور‌ها را منع کرده، و احترام به ابراهیم و موسی و عیسی را احترام به محمد (ص) می‌داند.

وَمَا أُوتِیَ مُوسَی وَعِیسَی وَالنَّبِیُّونَ مِن رَّبِّهِمْ لَا نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِّنْهُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ (قرآن کریم سوره آل عمران- آیه ۸۴)

این مفاهیم وحدت بخش و تعالیم متعالی، الهام‌بخش، انسان‌ساز، جامعه‌ساز و تمدن‌ساز انبیا برای جوامع بشری، ابدی‌اند و هرگز نمی‌سوزند. آتش توهین و تحریف، هرگز حریف «حقیقت» نخواهد شد.

اسلام‌ستیزی و آپارتاید فرهنگی، در صورت‌های مختلف خود ازجمله سوزاندن کتاب مقدس قرآن تا منع حجاب در مدارس و ده‌ها تبعیض شرم‌آور دیگر، شایسته پیشرفت‌های انسان معاصر نیست.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار