در حاشیه نهمین مجمع پارلمانی کشور‌های عضو بریکس؛

قالیباف با نمایندگان مجلس آفریقای جنوبی دیدار کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با جمعی از فعالان فرهنگی، سیاسی و نمایندگان مجلس آفریقای جنوبی دیدار کرد.
کد خبر: ۶۱۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷ - 28September 2023

قالیباف با نمایندگان مجلس آفریقای جنوبی دیدار کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نهمین مجمع پارلمانی کشور‌های عضو بریکس با جمعی از فعالان فرهنگی، سیاسی و نمایندگان مجلس آفریقای جنوبی دیدار کرد.

دیدار با پیتر کتجویوی، رئیس مجلس نامیبیا و سُقَر قُبَش، رئیس مجلس امارات از دیگر برنامه های امروز قالیباف در حاشیه این اجلاس بود.

بر اساس این گزارش، رئیس مجلس شورای اسلامی در رأس هیئتی پارلمانی به آفریقای جنوبی سفر کرده است.

قالیباف در این مجمع با تأکید بر اینکه نظم بین‌المللی نیازمند بازنگری عمیق است و بریکس، امروز مهم‌ترین نماد تلاش برای عادلانه‌تر و منصفانه‌تر کردن این نظم در سراسر جهان محسوب می‌شود، ابراز داشت: تمایل فزاینده کشور‌ها برای پیوستن به بریکس، نشانه بسیار مهمی از علاقه آن‌ها به سرعت بخشیدن به تولد یک جهان جدید، مبتنی بر چندجانبه گرایی عمیق و توجه به حوزه‌های اجتماعی است.

رئیس مجلس ادامه داد: اتصال به سیستم جهانی بانکی، یک حق بین‌المللی است، اما می‌بینیم که آمریکا و برخی قدرت‌های دیگر، نیاز سایر کشور‌ها به این زیرساخت را گروگان گرفته و مانع استفاده از آن برای تامین دارو و مواد غذایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه جنگ اوکراین و تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی در کشور‌های مستقل، دو نمونه‌ای است که می‌تواند وضعیت ناگوار سیاست بین‌المللی را به خوبی توضیح بدهد تأکید کرد: ما در جمهوری اسلامی ایران از ابتدا به صراحت اعلام کرده‌ایم که خواهان توقف فوری جنگ در اوکراین هستیم؛ اما همزمان این موضوع را نیز با شفافیت اعلام کرده‌ایم که توسعه طلبی ناتو و آمریکا، مهم‌ترین عامل ایجاد کننده این جنگ بوده است؛ هم اکنون آمریکا اصلی‌ترین کشوری است که عملا با توقف جنگ در اوکراین مخالفت کرده و همه فرمول‌های آتش بس و صلح را وتو می‌کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها