در دیدار دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان؛

احمدیان: هرگونه تغییر در ژئوپلیتیک منطقه موجب ناامنی و تصاعد بحران است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار همتای ارمنستانی با وی گفت: هرگونه تغییر در ژئوپلیتیک منطقه ناامن‌کننده و موجب بی‌ثباتی و تصاعد بحران است.
کد خبر: ۶۲۰۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳ - 01October 2023

احمدیان در دیدار با همتای ارمنی: هرگونه تغییر در ژئوپلیتیک منطقه موجب بی‌ثباتی و تصاعد بحران استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان که به تهران سفر کرده است،عصر امروز (یکشنبه) با «علی اکبر احمدیان» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و با او درباره امور دوجانبه، تحولات منطقه قفقاز و مسائل بین المللی گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، احمدیان با اشاره به آخرین تحولات منطقه‌ی قفقاز و ضرورت تلاش همه طرف‌ها برای استقرار آرامش و امنیت در منطقه، تصریح کرد: هرگونه تغییر در ژئوپلیتیک منطقه ناامن‌کننده و موجب بی‌ثباتی و تصاعد بحران است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با تبیین سیاست اصولی و تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی در توسعه همکاری و تعامل با همسایگان و ایجاد منطقه‌ای عاری از هرگونه تنش و درگیری افزود: گفت‌وگو‌های صریح و سازنده میان کشور‌های منطقه بستر ساز امنیت پایدار، توسعه متوازن و رفاه و آسایش مردم منطقه است.

احمدیان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمینه بستر‌های لازم را فراهم آورده، نشست بین کشور‌های منطقه را تمهید کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، با تاکید بر تعاملات و همکاری‌های اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان و ضرورت افزایش مبادلات تجاری مشترک، آمادگی کشورمان را برای ارتقاء سطح روابط در همه حوزه‌ها اعلام کرد.

در این دیدار، آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان نیز با اشاره به روابط دیرینه دو کشور آمادگی ایروان را برای توسعه همه جانبه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان با اشاره به نقش موثر جمهوری اسلامی در برقراری صلح و ثبات در منطقه قفقاز، استمرار نقش آفرینی کشورمان در این زمینه را خواستار شد.

آرمن گریگوریان، پروژه‌های اقتصادی، تجاری و صنعتی میان دو کشور را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و بر اجرای هرچه سریعتر آن‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار